Маркетингові дослідження та бенчмаркінг у міжнародному бізнесі

Освітня програма: Міжнародний бізнес (менеджмент та маркетинг) (заочна форма навчання)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Маркетингові дослідження та бенчмаркінг у міжнародному бізнесі
Код дисципліни
ВБ 1.4.1.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати сутність, основні напрями та види маркетингових досліджень, їх роль у функціонуванні маркетингової інформаційної системи підприємства; основні етапи маркетингового дослідження, особливості розробки концепції маркетингового дослідження; структуру звіту про маркетингове дослідження та технологію надання інформації; види маркетингової інформації, її джерела, переваги й недоліки кожної; основні методи збирання та аналізу інформації; спеціальні маркетингові дослідні методики; базові методики статистичного аналізу даних; методи кількісного та якісного маркетингового аналізу інформації; методологію міжнародних маркетингових досліджень; способи оцінки зовнішнього та внутрішнього середовища міжнародного ринку обраної країни; методи вибору ефективних сегментів міжнародного ринку та способи проникнення на них; сутність та зміст концепції бечмаркінгу, його типи, види та процеси; методи аналізу та оцінки ефективності конкурентоспроможності підприємства, товару (послуги)
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ психології, соціології, економічної теорії, статистики, економітрики, макро- та мікроекономіки, міжнародних економічних відносин, економіки підприємств, менеджменту, міжнародного бізнесу, інформатики, кроскультурного менеджменту, маркетингу, кон’юнктури світових товарних ринків, ціноутворення, іноземної мови тощо; вміння збирати, узагальнювати та аналізувати маркетингову інформацію щодо багатопрофільної міжнародної підприємницької діяльності, виконувати аналітичні та організаційні роботи при підготовці та реалізації маркетингових досліджень і порівняльного аналізу кращих практик у менеджменті; володіння методологією економіко-статистичного аналізу, стратегічного, ситуаційного та портфельного аналізу, навичками написання аналітичних довідок, обзорів та прогнозів, використання сучасних засобів обробки та подачі інформації;
Зміст навчальної дисципліни
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. «Концептуальні засади та методи» 1. Маркетингові дослідження в системі маркетингу та бенчмаркінг 2. Маркетингові дослідження та інформаційні потреби системи управління 3. Основні види бенчмаркінгу та процес маркетингового дослідження 4. Методи маркетингового дослідження ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. "Предметні маркетингові дослідження та практичні аспекти бенчмаркінгу " 5. Дослідження та аналіз маркетингового середовища та умов ринку 6. Дослідження поведінки споживачів 7. Стратегічний бенчмаркінг й дослідження конкуренції та конкурентів 8. Дослідження маркетингових комунікацій
Рекомендована та необхідна література
1. Малхотра Нєреш К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство. К.: Диалектика, 2016. – 1184 с. 2. Аакер Д., Кумар В., Дей Дж. Маркетинговые исследования / 7- изд. — СПб.: Питер,2004 – 848 с. 3. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: Підручник. – К.: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012 – 480 с. 4. Черчилль Г.А., Браун Т.Д. Маркетинговые исследования. – 5- изд. – СПб.: Питер, 2010. –704 с. 5. Полторак В., Тараненко І., Красовська О. Маркетингові дослідження.- К.: 2017. – 342 с. 6. Соловьева Ю.Н. Конкурентные преимущества и бенчмаркинг: учебное пособие для вузов/ Ю.Н.Соловьева.- 2-у изд. испр. и доп..- М.:Юрайт, 2020. – 139 с. 7. Как провести бенчмаркинг: пошаговая инструкция [Электронный ресурс] // Сайт «Fast Salt Times». – Режим доступа: http://fastsalttimes.com/sections/solution/391.html
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття
Методи та критерії оцінювання
Результат семестрового контролю оцінюється в балах (максимальна кількість – 100 балів). Поточний контроль: усні відповіді (до 10 балів), доповнення (до 5 балів), письмове завдання (реферат та презентація) (до 15 балів), групове дослідно-аналітичне завдання (до 30 балів). Формою підсумкового контролю є іспит. Іспит проводиться письмово. Відповідь студента на іспиті оцінюється максимально в 40 балів
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Міжнародного Бізнесу
Навчально-науковий інститут міжнародних відносин