Фундаментальна фахова підготовка

Освітня програма: Медіапродюсування

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут журналістики

Назва дисципліни
Фундаментальна фахова підготовка
Код дисципліни
061 "Журналістика"
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
12
Результати навчання
1. Знати і розуміти: 1.1 Поняття про соціальні комунікації, масову комунікацію, учасників масового спілкування, роль журналістів у середовищі масового спілкування поряд із іншими учасниками цього процесу 1.2 Теоретичні засади журналістського фаху. Практичні/творчі аспекти професії журналіста. Особливості і характеристики різних видів медіа. Сучасний стан і тенденції розвитку медіасфери України 1.3 Форми і методи медіадосліджень 2. Уміти: 2.1 Розрізняти учасників масового спілкування за функціями, завданнями, методами, засобами праці тощо 2.2 Оперувати поняттями та термінами проблематики навчальної дисципліни 2.3 Проводити збір, аналіз, узагальнення інформації з різних джерел 3. Комунікація: 3.1 Презентувати результати проведених досліджень, логічно і аргументовано відстоювати свою позицію 4. Автономність та відповідальність: 4.1 Могти правильно організовувати свою працю, користуватися відповідною своїй професії технологією праці
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати __ спеціальні вимоги відсутні 2. Вміти __ спеціальні вимоги відсутні 3. Володіти елементарними навичками: • роботи з комп’ютером як засобом управління інформацією; • з пошуку і опрацьовування інформаційних джерел у глобальних комп’ютерних мережах; • збирання, зберігання, використання та поширення інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Метою вивчення дисципліни «Фундаментальна фахова підготовка» є здобуття базисних знань із теорії та історії журналістики та соціальних комунікацій, формування здатності застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у професійній діяльності журналіста. У результаті опанування дисципліною студенти вмітимуть передбачати реакцію аудиторії на інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення й методи соціальнокомунікаційних наук. Дисципліна покликана сформувати комплексне уявлення про журналістику в системі соціальних комунікацій, надати теоретико-практичні знання щодо специфіки журналістського фаху, забезпечити розуміння студентами сутності журналістської діяльності у всій її багатоаспектності. Дисципліна викладається протягом трьох семестрів в обсязі 12 кредитів ECTS. Передбачено 3 змістових модулі. У кінці першого семестру підсумковий контроль – залік, у кінці другого семестру – залік. Завершується дисципліна у третьому семестрі іспитом. Завдання (навчальні цілі): • сформувати поняття про журналістику в системі соціальних та масової комунікацій; • ознайомити з основними положеннями теорії масової комунікації та інформації, теорії журналістики; • розглянути специфіку телерадіомовлення; • виробити на теоретичному і практичному рівнях навички й уміння застосовувати і дотримуватися професійних стандартів; • сформувати необхідну у професійній діяльності систему знань із питань медіазаконодавства; • ознайомити з медіатехнологіями, з формами і методами медіадосліджень; • сформувати поняття про медіааудиторію і форми взаємодії з нею; • ознайомити з історією фаху та журналістики
Рекомендована та необхідна література
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1. 1. Різун В. В. Теорія масової комунікації: підруч. для студ. галузі 0303 “журналістика та інформація”. Київ: Видавничий центр “Просвіта”, 2008. 260 с. 2. Іванов В. Основні теорії масової комунікації і журналістики: навч. посібник. Київ, 2010. 258 с. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2. 1. Єлісовенко Ю. П., Нагорняк М. В. Радіовиробництво: навчальний посібник / за заг. ред. проф. В. В. Різуна. Київ, 2017. 302 с. 2. Журналістський фах: газетно-журнальне виробництво: навч. посіб. 2-ге вид., перероб. і допов. / Т. О. Приступенко, Р. В. Радчик, М. К. Василенко та ін.; за ред. В.В. Різуна. Київ: Вид.-поліграф. центр "Київський університет", 2012. 352 с. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 3. 1. Європейська Конвенція з прав людини. Свобода вираження поглядів: Довідник з українського та європейського інформаційного законодавства / Укл. В. Ф. Іванов, Ю. Є. Зайцев. Київ: ЦВП, 2002. 309 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Дисципліна викладається протягом 3-х семестрів і поділена на 3 змістових модулі. Кожен змістовий модуль включає в себе лекції, практичні заняття, самостійну роботу, а також підсумкові контрольні роботи – у 1 і 2 семестрах і науково-дослідну роботу – у 3-му семестрі. Підсумкові форми оцінювання – залік (у 1 і 2 семестрах), іспит (у 3-му семестрі). Оцінювання успішності знань студентів здійснюється у формі семестрового оцінювання (практичні заняття, самостійна робота, підсумкові контрольні роботи, науково-дослідна робота) та виконання завдань, програмно передбачених у Google Classroom (у 1 семестрі), контрольних робіт і доскладання завдань практичних занять (у 2 і 3 семестрах), якщо студент не набрав необхідної кількості підсумкових балів – 60. Успішне виконання завдання (практичні заняття, самостійна робота, контрольна робота, науково-дослідна робота) – отримання за роботу не менше 60% від максимальної оцінки.
Мова викладання
українська