Патопсихологія

Освітня програма: Практична психологія ОС магістр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Патопсихологія
Код дисципліни
ОК.09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: місце та роль патопсихології у системі психологічної науки; визначення психічної норми і патології, психічного здоров'я і психічного розладу, основні підходи до їх диференціації, сучасні версії визнаних світовим експертним середовищем та офіційними органами класифікаторів психічних розладів МКХ-(10,11) і ДСП-(ІУ,У); феноменологію психічних порушень у межах основних груп класифікованих психічних розладів; норми етичного кодексу психолога. Вміти: аналізувати прояви психічних розладів з використанням різних джерел; самостійно планувати, організовувати патопсихологічне дослідження психопатологічних феноменів у практичних і/або наукових цілях; застосовувати сучасні версії визнаних світовим експертним середовищем та офіційними органами класифікаторів психічних розладів МКХ і ДСП. Демонструвати здатність розпізнаватипорушення загального функціонування осіб різного віку у важливих сферах їхньої життєдіяльності.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: психологічні закономірності виникнення і розвитку психічних розладів у осіб різного віку, застосування методів надання їм психологічної допомоги для виходу зі стану психічної патології, феноменологію психічних розладів, критерії розрізнення психічної норми і патології, розпізнавання та діагностики психічних розладів, форми виходу зі стану психічного розладу. Вміти: теоретично і практично ідентифікувати, розрізняти та інтерпретувати феномени норми і патології, розпізнавати і діагностувати психічні розлади за критеріями та діагностичними вказівками сучасних класифікаторів психічних розладів, здійснювати патопсихологічне дослідження, застосовувати методи проведення патопсихологічного експерименту та діагностики, інтерпретувати випадки вияву симптомів психічних розладів в осіб різного віку з позицій принципу континууму, використовувати патопсихологічні знання у процесі надання психологічної допомоги
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Вступ до патопсихології. Тема 1. Предмет завдання, термінологія та феноменологія патопсихології Змістовий модуль 2. Психологія психічних розладів . Тема 2. Стресові розлади Тема 3. Тривожні розлади. Тема 4. Афективні психічні розлади Тема 5. Шизофренічні розлади Тема 6.Особистісні розлади Змістовий модуль 3. Патопсихологія психічних процесів. Тема 7.Сенсорні розлади Тема 8.Розлади уваги Тема 9. Розлади пам'яті Тема 10. Розлади мислення Тема 11. Розлади мовлення Тема 12. Розлади свідомості
Рекомендована та необхідна література
1. Вітенко І. С. Медична психологія: підручник / Вітенко І. С. – К.: Здоров’я, 2007. – 208 с. 2. Максимова Н. Ю. Основи дитячої патопсихології / Н. Ю. Максимова, К. Л. Мілютіна, В. М. Піскун. – К. : Главник, 2008. – 160 с. 3. Максимова Н. Ю. Патопсихологія підліткового віку / Н. Ю. Максимова, К. Л. Мілютіна, В. М. Піскун. – К. : Главник, 2008. – 192 с. 4. Мартинюк І. А. Патопсихологія / Мартинюк І. А. – К. : Центр учбової літри, 2008. – 208 с. 5. Мельник А. П. Патопсихологія та спецпрактикум з клінічної психодіагностики / Мельник А. П. – Луцьк : Іванюк В.П., 2013. – 68 с. 6. Патопсихологія. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. — К.: КММ, 2010 — 208 с. ( За ред. Максименка С.Д., Чуприкова А.П., Прокоповича Є.М., Рожкової І.В., Лобанової C.O.). 7. Патопсихологія: навчальний посібник / Х. Турецька, Т. Гурська. — Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2015. — 160 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекційні та семінарські заняття, самостійна робота студента
Методи та критерії оцінювання
Самостійні роботи та підсумкове оцінювання, іспит Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного оцінювання сумарно не можуть перевищувати 60 балів. Підсумкове оцінювання: іспит. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на іспиті максимально 40 балів, до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських (практичних) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзаменаційну роботу не може бути меншою 24 балів. Шкала відповідності оцінок: відмінно - 90-100, добре - 75-89, задовільно - 60-74, незадовільно - 0-59 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Юрій Мефодійович Ковальчук
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти