Когнітивна етологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Когнітивна етологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР4. Розв’язувати складні задачі в галузі біології, генерувати та оцінювати ідеї. ПР10. Представляти результати наукової роботи письмово (у вигляді звіту, наукових публікацій тощо) та усно (у формі доповідей та захисту звіту) з використанням сучасних технологій, аргументувати свою позицію в науковій дискусії. ПР19. Вирішувати науково-теоретичні, науководослідні та прикладні задачі біології відповідними методами ПР25. Вміти використовувати існуючі, розробляти та впроваджувати нові методи досліджень та технології для розв’язання конкретної науково-теоретичної та/або прикладної задачі з зоології. ПР26. Вміти формувати систему аналізу та інтерпретації нових результатів про організацію і функціонування тваринного організму на організмовому і популяційному рівнях спираючись на поглиблені знання з дисциплін професійно-практичної підготовки
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати морфо-фізіологічні особливості основних типів тварин та основні положення синтетичної теорії еволюції. 2. Вміти аналізувати фахову літературу. 3. Володіти елементарними навичками користування спеціалізованими комп’ютерними програмами для представлення даних в текстовому форматі, пошуку й аналізу інформації у спеціалізованих фахових журналах та мережі Інтернет.
Зміст навчальної дисципліни
В рамках дисципліни «Когнітивна етологія» студенти мають можливість ознайомитися з вищими проявами пізнавальної діяльності тварин в природі та в лабораторних умовах, тобто здатності тварини вловлювати емпіричні закони, що зв'язують предмети і явища зовнішнього світу, і оперувати цими законами в новій для нього ситуації для формування адаптивної поведінкової відповіді. Дисципліна висвітлює широке коло питань, пов’язаних з розумовою діяльністю тварин, включаючи просторовий інтелект та образну пам’ять, здатність до узагальнення, абстрагування, символізації та умовиводів, використання знарядь для здобування їжі, мовлення та метасвідомість. Викладання окремих розділів дисципліни включає аналіз когнітивних властивостей тварин у порівнянні з людиною
Рекомендована та необхідна література
1. Alcock N.T. Animal behavior: An evolutionary approach. – Sunderlrnd, Mass.: Sinauer Associates, 2009. - 546 p. 2. Gould J.L. Ethology: The mechanisms and evolution of behavior. - N-Y, London, 1982. – 450 p. 3. Matthews R.W., Matthews J.R. Insect Behavior. London, N-Y.: Springer, 2010. – 519 р. 4. Reznikova Z. Animal Intelligence: From Individual to Social Cognition. - Cambridge: Cambridge University Press, 2007. – 488 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самост. робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1: РН 1.1-4.1 – 20 балів / 10 балів. 2. Контрольна робота 2: РН 1.1- 4.1 – 20 балів / 10 балів. 3. Презентації / доповіді: РН 1.1- 4.1 – 20 балів / 10 балів. Підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Екології та зоології
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”