Ембріологія хребетних

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Ембріологія хребетних
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
10 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР04. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР06. Застосовувати принципи систематики, методи виявлення та ідентифікації неклітинних форм життя, прокаріот і еукаріот. ПР10. Встановлювати закономірності взаємодії живих організмів різних форм структурної організації між собою, особливості впливу різних чинників на живі організми та оцінювати їх роль у біосферних процесах біотичної трансформації речовин і енергії. ПР13. Аналізувати дані біологічної науки для розуміння ролі еволюційної ідеї органічного світу. ПР14. Використовувати знання і розуміння основ загальної екології, принципів оптимального природокористування й охорони природи. ПР15. Застосовувати у професійній діяльності методи визначення структурних та функціональних характеристик біологічних систем на різних рівнях організації.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Успішне опанування навчальних дисциплін «Загальна цитологія», «Гістологія», «Зоологія хребетних», «Біохімія», «Генетика», «Анатомія», «Фізіологія тварин». 2.Вміння самостійно застосовувати знання з цитології, гістології, зоології, біохімії,фізіології, генетики та ін. дисциплін для рішення конкретних науковопрактичних задач; працювати з науковою та науково-методичною літературою. 3.Володіння елементарними навичками роботи з ембріональним матеріалом.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна висвітлює питання про закономірності ембріонального розвитку основних класів хребетних тварин, особливості мікроскопічної та субмікроскопічної організації органів та систем органів тваринного організму на різних етапах ембріогенезу у нормі й при патології, що є об’єктом дослідження широкого кола біологів розвитку, а також окреслює коло методів та прийомів досліджень, які можуть застосовуватися при постановці дослідів у суміжних науках та в рамках міждисциплінарних проектів, та які вимагають глибоких знань з даної дисципліни. В ході вивчення дисципліни значна увага приділяється значенню і практичному застосуванню дослідження ембріонального розвитку тварин різних таксономічних груп в галузях медицини, сільського господарства, фундаментальній науці.
Рекомендована та необхідна література
1. Дзержинський, М.Е. Загальна цитологія і гістологія : підручник / М.Е. Дзержинський, Н.В.Скрипник, Г.В. Островська та ін.– К. : ВПЦ "Київський університет", 2010. 2. Дзержинський, М.Е. Загальна цитологія: підручник. / М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник,А.С. Пустовалов, Г.В. Островська, І.М. Варенюк, О.К. Вороніна, Л.М. Пазюк, С.М. Гарматіна.– Київ: ВПЦ «Київський університет», 2020.– 640 с. 3. Дзержинський, М.Е. Біологія індивідуального розвитку. Практикум: навчальний посібник / М.Е. Дзержинський, Н.В. Скрипник, О.К. Вороніна, Л.М. Пазюк – К.: ВПЦ «Київський університет», 2014. 4. Alberts, B., Molecular Biology of the Cell (6th Edition) / B. Alberts, A. Johnson, J. Lewis, D. Morgan, M. Raff, K. Roberts, P. Walter, J. Wilson, T. Hunt. - W.W. Norton & Company, 2017. 5. Developmental Biology (12th Edition) / M.J. F. Baressi, S. F. Gilbert. - Oxford University Press.,2020.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота (дистанційно) – РН 1.1-3.1 – 30 балів/15 балів 2. Підсумкова модульна контрольна робота – РН 1.1-3.1 – 30 балів / 15 балів Підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
українською