Методологія та організація істор.,археолог.,архівних досліджень з основами інтелектуальної власності

Освітня програма: Історія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Методологія та організація істор.,археолог.,архівних досліджень з основами інтелектуальної власності
Код дисципліни
ОК 1.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати головні парадигми розвитку теоретико-методологічних аспектів світової історичної науки з найдавніших, часів до сучасності Знати найважливіші теоретичні конструкції й методологічні принципи, які сформувалися у ході розвитку історичної науки і використовуються до сучасності Знати виявляти і правильно розрізняти різні теоретико-методологічні принципи в історіографічній практиці дослідників Знати використовувати різні типи історичного наративу, вести наукову дискусію і організовувати заходи наукової комунікації Вміти правильно використовувати категоріальний апарат історичної гносеології Вміти правильно обирати теоретичні концепції і методологічний інструментарій в залежності від предмету дослідження Вміти проводити критику історичних джерел Вміти застосовувати отримані знання для виявлення закономірностей та причинно-наслідкових зв’язків історичного процесу
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати головні парадигми розвитку теоретико-методологічних аспектів світової історичної науки з найдавніших, часів до сучасності. Вміти виявляти і правильно розрізняти різні теоретико-методологічні принципи в історіографічній практиці дослідників. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, самостійного проведення конкретно-історичних досліджень.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів з основними напрямами та етапами розвитку історичної думки, становленням історії як наукової і фахової дисципліни, теоретичними та методологічними новаціями історичної науки на різних етапах її розвитку, з поняттям теорії та методології історії, археології, архівознавства. Володіння вміннями та навичками застосування загальнонаукових та спеціальних прийомів, методів і методик в дослідницькій практиці, а також основними історичними концепціями, здатністю критично оцінювати результати наукових досліджень. Формування компетентності в області провідних теорій історичного процесу, значних методологічних шкіл, наукових напрямів від часу їх появи і до сучасності.
Рекомендована та необхідна література
1. Cook Terry. Archival Science and Postmodernism: New Formulation for Old Concepts // Archival Science. - 2001. - № 1. 2. Daniel G. E. A hundred and fifty years of archaeology. 2d ed. London, Duckword: 1975. 3. Trigger B. G. A history of archaeological thought. 2d ed. Cambridge, Cambridge University Press: 2006. Авторське право і суміжні права в Європі: монографія / Ю. М. Капіца, С. К. Ступак, О. В. Жувака. – К. : Логос, 2012.. 4. Бондаренко С.В. Авторське право та суміжні права. – К.: Ін-т інтел. власн. і права, 2008. 5. Гошовський М. Ідея прогресу у світовій філософії / М. Гошовський, І. Кучерявий. – К.: Вища школа, 1993. 6. Зашкільняк Л. Методологія історії від давнини до сучасності. - Львів, 1999. 7. Кобута С. Й., Кобута Л.П. Пошукова і дослідницька робота в архівах: Навч. посібник для студ. спеціальностей «Історія» і «Політологія». - Івано-Франківськ, 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінар, усне опитування, контрольна робота, реферат, іспит
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 3. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 10 балів/6 балів. 4. Реферат з тем ЗМ2: РН 2.6 – 10 балів/6 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 10 балів/6 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 10 балів/6 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання - іспит
Мова викладання
українська