Історія музичного мистецтва

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Історія музичного мистецтва
Код дисципліни
ОК 11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів. 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 8. Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту. 10. Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу. 13. Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні культурологічні теорії та методи культурологічних досліджень. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; виявляти сучасні тенденції розвитку мистецько-культурних явищ; 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових культурологічних інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів із логікою розвитку музичного мистецтва та формує навички теоретичного осмислення його феноменів. Навчальна дисципліна узагальнює та систематизує уявлення про сутність музики як виду мистецтва, її різновиди, історію та закономірності розвитку музики Давнього світу, доби середньовіччя, епохи Відродження, музичну культуру XVII - першої половини XVIII ст., музики бароко, музичну культуру класицизму (друга половина XVIII ст.), особливості романтизму в музиці, музичні напрямки наприкінці XIX-XX ст., специфіку української та російської музики, напрямки музичної культури XX ст. (етнічна музика, джаз, рок-музика, поп-музика, техно, хіп-хоп).
Рекомендована та необхідна література
Кopoткой С.А. История современной музыки (курс лекций). Киев: Продюсерский центр «Lav-studio» ТОО ЦУИ "Кий", 1996. 291 с. Корній Л. Історія української музики. ч.1. (від найдавніших часів до середини XVIII ст.). Київ-Харків-Нью-Йорк, 1996. 314 с; Ч.ІІ. – 1998; Ч.ІІІ. – 2001. Тормахова А.М. Інтонаційна єдність як фактор інтеграції задуму (на прикладі Другого концерту для віолончелі з оркестром Геннадія Ляшенка). Науковий вісник Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, 2018. Вип. 122. С.42-52. Тормахова А.М. Напрямок К-pop та його роль в контексті сучасної аудіовізуальної культури. Вісник НАККіМ, Київ: ІДЕЯ-ПРИНТ, 2020. №3. C.14-19.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1.Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 36 / 60 балів 2.Самостійна робота: 12/ 20 балів 3. Підсумкова контрольна робота: 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
українськa

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет