Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: ОНП Культурологія 2021

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК 1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН. 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів. ПРН 8. Приймати ефективні рішення щодо розв’язання складних задач і практичних проблем культурного розвитку суспільства. ПРН 10. Мати навички вироблення та ухвалення рішень з управління закладами та установами культури чи відповідними структурними підрозділами у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах ПРН. 11. Мати навички організації та керівництва професійним розвитком осіб та груп у галузі культури. ПРН. 12. Збирати, аналізувати та оцінювати емпіричні факти та здійснювати їх інтерпретацію у відповідності до сучасних теоретичних уявлень відповідного напряму культурології. ПРН. 14. Розробляти навчально-методичне забезпечення і викладати навчальні дисципліни з культурології у закладах освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) До початку вивчення курсу студенти мають знати проблеми сучасного суспільства у сфері освіти, вплив освіти та виховання на розвиток особистості, основні філософські концепціЇ освіти, взаємозв’язок педагогіки з іншими науками, систему освіти в Україні; 2) вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо вивчення дійсності, розв’язувати практичні завдання, застосовувати теоретичні знання, власний досвід та навчальні матеріали при вирішенні конкретних завдань у сфері майбутньої діяльності; 3) володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією, критичного ставлення та прогнозування.
Зміст навчальної дисципліни
Педагогіка вищої школи, її предмет та завдання. Функції та структура вищої школи в Україні Дидактика вищої школи. Особливості освітнього процесу в ЗВО Зміст освіти вищої школи Методи, форми організації навчання у ЗВО Контроль за навчальною діяльністю здобувачів освіти Теорія та практика виховної роботи у вищій школі Основи управлінської діяльності у ЗВО Педагогічної майстерності викладача ЗВО.її зміст та шляхи формування. Педагогічне спілкування в структурі професійної діяльності викладача Профілактика та розв’язання педагогічних конфліктів у вищій школі
Рекомендована та необхідна література
Концепція освітньої діяльності Київського національного університету імені Тараса Шевченка на період до 2019 р. / У кн. « Педагогіка вищої школи: хрестоматія» / В. А. Бугров,А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин К. : ВПЦ «Київський університет», 2016. С.135-149. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи: підручник. К. : ВПЦ «Київський університет», 2015. С.136-219. Педагогіка вищої школи: хрестоматія / В. А. Бугров, А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин К. : ВПЦ "Київський університет", 2016. 544 с. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача ( методичні рекомендації до вивчення курсу) /Уклад. : Марушкевич А.А.,Спіцин Є.С. К.,2016. 58 с. Соловей М. І. Методологія та технологія науково-педагогічних досліджень: посіб. для студ. вищих навч. закладів / М. І. Соловей, Є. С. Спіцин, В. В. Кудіна. [Вид. 2-ге, переробл. і доп.]. К. : Ленвіт, 2009. 192 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах та педагогічних тренінгах: 36 / 60 балів 2. Самостійна робота №1 (дослідження проблем розвитку вищої освіти в Україні та закордоном – країна на вибір): 12 / 20 балів 3. Самостійна робота №2 (дослідження проблем виховання студентської молоді у ЗВО): 12 / 20 балів Загальна семестрова оцінка складаються із балів, отриманих за 1) аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах), 2) самостійні роботи, з урахуванням коефіцієнту 0,6. Всі види робіт в семестрі мають в підсумку: - в максимальному вимірі 100 балів х 0,6 = 60 балів - в мінімальному вимірі 60 балів х 0,6 = 36 балів Підсумкове оцінювання у формі іспиту: Іспит у письмовій формі - 24 / 40 балів
Мова викладання
українськa

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Світлана Пилипівна Балашова
Кафедра педагогіки
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра педагогіки
Факультет психології