Публічні інтелектуали в Європі ХХ – ХХІ ст.

Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Публічні інтелектуали в Європі ХХ – ХХІ ст.
Код дисципліни
ВК.2.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Сформувати у студентів системні знання щодо місця ролі публічних інтелектуалів у суспільстві; сприяти персоніфікації розвитку європейської та української інтелектуальної думки, простежити життєвий і творчий шлях європейських та українських публічних інтелектуалів у контексті соціокультурного та інтелектуального середовища певної епохи та розвитку біографістики як наукової дисципліни; реконструювати просопографічні портрети конкретних персоналій та сприяти вивченню колективних біографій родин, суспільних, інтелектуальних та фахових груп; підготувати фахівців із практичної (публічної) історії до виконання ролі публічного інтелектуала в сучасному суспільстві.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Вступ до публічної історії», «Публічне мовлення та міжкультурна комунікація».
Зміст навчальної дисципліни
Аналіз причин та історичних обставин появи публічних інтелектуалів як феномену Західної цивілізації. Ознайомлення з основними засадами, провідними тенденціями розвитку та етапами діяльності публічних інтелектуалів у Європі та Україні, їх внеском у розвиток історичної, філософської, політичної та історіософської думки. Вивчення особливостей впливу світових тенденцій на формування української інтелектуальної сфери кінця ХІХ – початку ХХІ ст. Загальний обсяг 90 год., в тому числі: Лекцій – 30 год. Самостійна робота – 60 год. Залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Антонович В. Б. Моя сповідь. Вибрані історичні та публіцистичні твори. – К., 1995. 2. Арон Р. Опій інтелектуалів. – К., 2006. 3. Василевська Т. Публічні інтелектуали: в пошуках призначення // Наукові записки ІПіЕНД. – 2018. – Вип. 1. – С. 281–292. 4. Дарендорф Р. Гражданская ответственность интеллектуалов: против нового страха перед просвещением // Полис. Политические исследования. – 1997. – № 6. – С. 5–14. 5. Склокін В. Стаючи публічними: історики як публічні інтелектуали у пострадянській Україні // Критика. – 2014. – Ч. 5-6. – С. 30–37. 6. Фуко М. Политическая функция интеллектуала // Фуко М. Интеллектуалы и власть. Статьи и интервью. – Т. 1. – М., 2002. – С. 201–209. 7. Хабермас Ю. Первым почуять важное. Что отличает интеллектуала // Неприкосновенный запас. – 2006. – № 3 (47). 8. Public Intellectuals: An Endangered Species? Eds. Amitai Etzioni and Alyssa Bowditch. Lanham (Maryland): Rowman & Littlefield Publishers, 2006.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1–6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7–12. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з тем двох змістових модулів: - бали, отримані за модульні контрольні роботи (тести); - бали, отримані за усні відповіді під час опитування і дискусій на лекціях; - бали, отримані за самостійну роботу. Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 100 балів).
Методи та критерії оцінювання
ОПИТУВАННЯ Упродовж семестру оцінюється робота студента під час лекцій: від 1 до 2 балів. МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ Завдання містить 5 тестових і 2 широкі питання. Кожне тестове завдання оцінюється в 2 бали, кожне широке питання – у 5 балів. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати за МК – 20 балів. САМОСТІЙНА РОБОТА Предметом самостійної роботи є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем курсу. Максимум - 20 балів. ЗАЛІК виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Мова викладання
Українська