Історична політика та політика пам'яті
Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історична політика та політика пам'яті
Код дисципліни
ОК.30
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Уміння студента системно й історично аналізувати головні тенденції, форми й напрямки історичної політики та політики пам’яті.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Вступ до публічної історії».
Зміст навчальної дисципліни
Історична пам’ять є невід'ємною складовою національної ідентичності. У сучасних умовах держава, використовуючи засоби відповідної політики та управління, виступає впливовим суб'єктом формування національної пам'яті. В рамках вивчення дисципліни передбачено компаративний аналіз історичної політики та політики пам’яті країн світу, вивчення державної політики пам’яті в Україні.
Загальний обсяг 120 год., в тому числі: Лекцій – 44 год. Семінари – 16 год. Самостійна робота – 60 год. Екзамен.
Рекомендована та необхідна література
1. Ассман А. Длинная тень прошлого: Мемориальная культура и историческая политика. – М., 2014.
2. Гриценко О. Президенти і пам'ять. Політика пам’яті президентів України (1994-2014): підґрунтя, послання, реалізація, результати. – К., 2017.
3. Касьянов Г. Past continuous: історична політика 1980-х – 2000-х. Україна та сусіди. – К., 2018.
4. Киридон А. Гетеротопії пам’яті. Теоретико-методологічні проблеми студій пам’яті. – К., 2016.
5. Культура історичної пам’яті: європейський та історичний досвід / за заг. ред. Ю. Шаповала. – К., 2013.
6. Масненко В. Історична пам’ять як основа формування національної свідомості // Український історичний журнал. – 2002. – № 5. – С. 49–62.
7. Нагорна Л. П. Історична пам’ять: теорії, дискурси, рефлексії. – К., 2012.
8. Рикёр П. Память, история, забвение. – М., 2004.
9. Солдатенко В. Національна пам’ять (ресурси та наголоси): збірник наукових праць. – К., 2016.
10. Франция-память / П. Нора, М. Озуф, Ж. де Пюимеж, М. Винок. – СПб., 1999.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1–8, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 9–15.
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів:
- бали, отримані за роботу на семінарських заняттях;
- бали, отримані за модульні контрольні роботи (тести);
- бали, отримані за самостійну роботу (за підготовку есе).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Методи та критерії оцінювання
СЕМІНАРИ
Упродовж семестру оцінюється робота студента під час кожного семінару (доповідь, відповідь на питання викладача, доповнення, участь у дискусії, виконання письмових завдань): від 1 до 4 балів.
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ
Завдання містить 5 тестових питань. Кожне завдання оцінюється в 1 бал. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати за МК – 10 балів.
САМОСТІЙНА РОБОТА
Предметом самостійної роботи є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем курсу. Максимум - 20 балів.
ЕКЗАМЕН
Білет містить два завдання, кожне з яких оцінюється у 20 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Юрій
Володимирович
Латиш
Кафедра історії світового українства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії світового українства
Історичний факультет