Сучасні проблеми розвитку картографії та геоінформатики

Освітня програма: Картографія та географічні інформаційні системи

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Сучасні проблеми розвитку картографії та геоінформатики
Код дисципліни
ВБ.2.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР02. Застосовувати свої знання для визначення і вирішення проблемних питань і прийняття обґрунтованих рішень в науках про Землю. ПР05. Планувати і здійснювати наукові експерименти, писати наукові роботи за фахом. ПР07. Знати сучасні методи дослідження Землі та її геосфер і вміти їх застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності. ПР10. Демонструвати здатність до адаптації та дії в новій ситуації, пов’язаній з роботою за фахом, вміння генерувати нові ідеї в області наук про Землю. ПР12. Моделювати геосферні об’єкти і процеси, застосовуючи картографічні і математичні методи та геоінформаційні технології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Наявність освітнього ступеня бакалавра з наук про Землю, успішне опанування професійно-орієнтованих дисциплін 1 року навчання в магістратурі.
Зміст навчальної дисципліни
Дати студентам знання щодо існуючих проблем розвитку картографії та геоінформатики в системі створення/використання картографічних творів програмними засобами, а також пошуку шляхів їх вирішення.
Рекомендована та необхідна література
1.Бондаренко Е. Л. Методологічні особливості картографування природно-заповідного фонду України засобами інтерактивних карт (на прикладі Полтавської області) / Е. Л. Бондаренко, М. О. Кирилюк // Проблеми безперервної географічної освіти і картографії. – 2020. – № 31. – С. 6–14. 2.Геоінформаційне картографування в Україні: концептуальні основи і напрями розвитку / Л. Г. Руденко, Т. І. Козаченко, Д. О. Ляшенко [та ін.] ; за ред. Л. Г. Руденка. – К. : НВП “Видавництво “Наукова думка” НАН України”, 2011. – 102 с. 3.Напрями регіонального геоінформаційного картографування природно-заповідного фонду України (на прикладі Полтавської області) / Е. Л. Бондаренко, М. О. Кирилюк // Матеріали Міжнародної конференції [“Регіон-2020: суспільно-географічні аспекти”] (Харків, 2–3 квіт. 2020 р.). – Харків, 2020. – С. 20–23. 4.Національний атлас України. Наукові основи створення та їх реалізація / за ред. Л. Г. Руденка. – К. : Академперіодика, 2007. – 407 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів: 1.“Сучасні теоретичні та методологічні проблеми картографії та геоінформатики”. 2.“Існуючі практичні проблеми розвитку картографії та геоінформатики”.
Методи та критерії оцінювання
Форми та організація оцінювання: поточне (семестрове) оцінювання (практичні роботи (мінімальна оцінка 24, максимальна 40; контрольні роботи (6 – 10); самостійна робота (5 – 10)); підсумкове (заключне) оцінювання у формі іспиту (оцінка за знання теорії (мінімум 12, максимум 20 балів); оцінка за практичну частину (13 – 20). Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критично-розрахунковий мінімум – 35 балів, для допуску до форми підсумкового контролю необхідно обов’язково здати додатково виконане індивідуальне комплексне завдання.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Едуард Леонідович Бондаренко
Геодезії та картографії
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Геодезії та картографії
Географічний факультет