Біохімічні механізми розвитку імунодефіциту

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Біохімічні механізми розвитку імунодефіциту
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
9 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР04. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР05. Використовувати знання і демонструвати дотримання положень біологічної етики, біологічної безпеки і біологічного захисту. ПР08. Демонструвати знання фундаментальних біологічних процесів, будови та функцій живих організмів. ПР12. Демонструвати знання про будову та функції імунної системи, клітинні та молекулярні механізми імунних реакцій, їх регуляцію, генетичний контроль; види імунітету та методи оцінки імунного статусу організму. ПР15. Застосовувати у професійній діяльності методи визначення структурних та функціональних характеристик біологічних систем на різних рівнях організації. ПР17. Шляхом самостійного навчання освоїти нові знання та сучасні методи експериментальних досліджень для вирішення проблемних завдань біології.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін "Біохімія", "Молекулярна біологія", "Імунологія". Вміння самостійно застосовувати знання та навички, набуті під час опанування біохімії, імунології та молекулярної біології, для пошуку та аналізу наукової літератури щодо імунодефіцитів різної етіології. Створити науково- теоретичне підґрунтя для з'ясування молекулярно – біохімічних аспектів розвитку відповіді клітин на інфікування ВІЛ.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна "Молекулярні механізми розвитку імунодефіциту» є складовою циклу підготовки фахівців освітнього рівня "Бакалавр" за освітньою програмою "Біологія". Вона знайомить студента з сучасними поглядами щодо структури і функції імунної системи та можливостями оцінки її стану за розвитку первинних і вторинних імунодефіцитів. Дисципліна покликана сформувати у здобувачів освіти уявлення про специфіку процесу інфікування вірусом імунодефіциту людини та молекулярно-біохімічні засади для діагностики ВІЛ –інфекції.
Рекомендована та необхідна література
1. Імунологія: Підручник /За загальною редакцією Є.У. Пастер. – К.: Вища школа, 2011. – 911 с. 2. Клінічна імунологія і алергологія / за ред. Дранніка Г.Н. – К.: Здоров’я, 2006.- 888 с. 3. Якобисяк М. Імунологія/ переклад з польської В.В.Чоп’як. – В.: Новая книга, 2004. – 672 с. 4. Janeway's Immunobiology/ Murphy K., 9th edition. – Garland Science, 2017. – 927 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 (дистанційно) – РН 1.1; 2.1 – 30 балів / 15 балів 2. Модульна контрольна робота 2 (дистанційно) – РН 1.2 – РН 1.3; 2.2 –2.3 – 50 балів / 25 балів 3. Реферат – РН 3.1 – 20 балів / 10 балів Підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
українською

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Біохімії
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”