Психологія агресії

Освітня програма: Практична психологія ОС бакалавр

Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти

Назва дисципліни
Психологія агресії
Код дисципліни
ВКС 8.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати: науковий зміст головних категорій та понять психології агресії; систему діагностичних засобів, аналізу й оцінки вивчення психології насильства; етичні принципи проведення прикладних досліджень психології агресії; сучасні основні підходи до аналізу прикладних проблем психології агресії; методи обробки та інтерпретації результатів психодіагностичних досліджень з психологічних проблем агресії. Вміти: самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел з метою вироблення професійної компетентності психолога у консультативній практиці; застосовувати здобуті знання, вміння та навички у дослідженні практичних психологічних проблем агресії в індивідуальній практиці. Комунікація: формувати навички ідентифікувати психологічні проблеми агресії та пропонувати шляхи їх розв’язання.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: предмет, завдання і методи психології агресії; методи психологічних досліджень психології агресії, використання їх результатів; місце феномену психології агресії у структурі психологічних знань; психологічні структурно-функціональні основи вивчення психології агресії; особливості прикладного використання даних щодо вивчення психології агресії. Вміти: використовувати теоретичні і емпіричні матеріали курсу в таких напрямках психологічної науки як соціальна психологія, юридична психологія, клінічна психологія, педагогічна психологія та психологія спілкування; систематизувати, планувати та контролювати знання з дисципліни з метою вироблення професійної компетентності психолога у консультативній практиці. Володіти елементарними навичками: аналізу наукової літератури з необхідних розділів психології, навичками критичного мислення, постановки та вирішення практичних задач.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовний модуль 1. Тема 1. Агресія та агресивність. Визначення агресії та агресивності, види агресії та насильства. Тема2 Основні теорії агресії. Причини агресивної поведінки та агресивності. Тема 3. Методи систематичного дослідження агресії. Тема 4. Становлення агресивної поведінки. Змістовний модуль 2. Тема 5 Біологічні основи агресивної поведінки людини. Тема 6. Зовнішні та індивідуальні детермінанти агресії. Тема 6. Зовнішні та індивідуальні детермінанти агресії. Тема 7. Превентивні заходи та корекція агресивної поведінки. Загальний обсяг 90 год., в тому числі: Лекцій – 10 год. Семінари – 4год. Самостійна робота - 76 год.
Рекомендована та необхідна література
1. Гайдукевич Г.А., Ложкін Г.В., Сьомін С.В. Психодіагностика агрессивності військовослужбовців: Навчальний посібник. – Житомир.: ВФ при ЖІТІ, 1997. – 56с. 2. Глузман О.В., Мелоян А.Е., Туз Л.Г. Агресія та її глибинно-психологічні джерела: Навчальний посібник. – К.: ТОВ Видавництво «Освіта України», 2006. – 256 с. 3. Дроздов О.Ю., Скок М.А. Проблеми агресивної поведінки особистості: Навчальний посібник. – Чернігів: ЧДПУ імені Т.Г.Шевченка, 2000. – 156 с. 4. Занюк С.С. Психологія мотивації та емоцій / Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. – Луцьк, 1997. – 180 с. 5. Психологія суїциду: Посібник /За ред. Москальця В.П. – К.: Академвидав, 2004. – 288 с. 6. Хренников О.В., Дроздов О.Ю., Скок М.А. Проблеми агресивної поведінки особистостістості: Навчальний посібник. – Чернігів: ЧДПУ ім. Т.Г.Шевченка, 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота студента.
Методи та критерії оцінювання
Результати навчальної діяльності оцінюються за 100-бальною шкалою. Семестрове оцінювання: доповіді/міні-презентації від 1 до 10 балів; бліц-опитування від 1 до 10 балів; тестові завдання з кожної теми навчальної дисципліни від 1 до 10 балів; індивідуальні творчі роботи з дисципліни від 1 до 10 балів; завдання з самостійної роботи – від 1 до 10 балів. Підсумкове оцінювання: у формі заліку – 40 балів. Максимальна кількість балів на заліку – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на залік). Рекомендований мінімум для допуску до заліку – 36 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Катерина Леонідівна Мілютіна
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти