Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Освітня програма: Хімія (Магістр)
Структурний підрозділ: Хімічний факультет
Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати та розуміти наукові концепції та сучасні теорії хімії, а також фундаментальні основи суміжних наук. Вміти ясно і однозначно донести результати власного дослідження до фахової аудиторії та/або нефахівців. Збирати, оцінювати та аналізувати дані, необхідні для розв’язання складних задач хімії, використовуючи відповідні методи та інструменти роботи з даними. Складати технічне завдання до проекту, розподіляти час, організовувати свою роботу і роботу колективу, складати звіт.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Педагогіка», «Психологія»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Методологія педагогіки вищої школи, методи та етапи науково - педагогічного дослідження.Предмет і завдання педагогіки вищої школи. Система вищої освіти в Україні. Дидактика вищої школи, процес навчання. Форми організації, методи навчання у вищій школі.Система діагностики знань і умінь студентів. Система організації виховної роботи у вищій школі. Психолого-педагогічні основи формування професійної компетенції викладача закладу вищої освіти. Педагогічна майстерність, її зміст і шляхи формування. Педагогічна техніка викладача. Мовлення викладача, як засіб педагогічної праці. Педагогічний такт, як стратегія поведінки викладача.
Рекомендована та необхідна література
1. Губерський Л. В. Філософія як теорія та методологія розвитку освіти / Губерський Л., Андрущенко В. – К.: МП Леся, 2008. – 516.
2. Концепція виховної роботи у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка (Затверджена Вченою радою університету 22 червня 2009 року, протокол № 12). Режим доступу: www.univ.kiev.ua.
3.Закон України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 року № 1556-VII// [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https:// zakon. rada. gov. ua/laws/show/1556-18.
4. Етичний кодекс університетської спільноти. Ухвалений на конференції трудового колективу КНУ імені Тараса Шевченка. http://www.univ.kiev.ua/pdfs/official/ethical-code/Ethical-code-of-the-university-community.pdf
5. Марушкевич А.А., Спіцин Є.С. Педагогіка вищої школи : підручник. – К. : ВПЦ "Київський університет", 2015. – 415 с .
6. Педагогіка вищої школи: хрестоматія « / В. А. Бугров,А. А. Марушкевич, Є. С. Спіцин – К. : ВПЦ "Київський університет", 2016. – 544 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські і практичні заняття, вирішення практичних завдань, розгляд педагогічних ситуацій, підготовка доповідей і презентацій аналітичних матеріалів.
Методи та критерії оцінювання
Семестровий контроль включає виконання практичних завдань, проєктного завдання, оцінювання виступів і презентацій, МКР. Оцінювання здійснюється за 100-бальною системою. Максимальна/мінімальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом під час семестрового оцінювання - 60 балів/36 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі екзамену. Максимальна/мінімальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на екзамені 40 балів/24. Для студентів, які набрали в семестрі сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 20 балів для одержання допуску до іспиту обов’язково виконати творче завдання підвищеної складності, яке оцінюється у 40 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Євгеній
Сергійович
Спіцин
Кафедра педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра педагогіки
Факультет психології