Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Хімія (Магістр)

Структурний підрозділ: Хімічний факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи розвитку етичної думки; методи філософських досліджень, методи психології та основні етико-філософські поняття та категорії.Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо дилемних проблем професійної та корпоративної етики в професійній діяльності; застосовувати основну методологію імперативно-ціннісних аспектів професійної практики.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками наукового дослідження та інтегрованою інформацією наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно специфічних політичних, економічних, культурно-професійних подій; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна послідовно розглядає особливості розвитку і становлення професійної та корпоративної етики та їх нагальність в сучасних професійних практиках. Визначається предмет, завдання, теоретичні основи, методології, основні напрямки професійної етики. Розглядаються особливості оволодіння методами аналізу даних кодексів та їх удосконалення, напрацювання розуміння та переконання щодо слідування нормам професійної етики, як необхідної умови професійного розвитку. Навчальна дисципліна спрямована на вивчення професійної етики хімії. Приділяється увага концепціям етико-хімічної спрямованості. Розглядаються концептуальні орієнтири етики хімії. Послідовно розглядаються актуальні проблеми різноманітних професійних сфер і безпосередньо пов’язаних з хімічною галуззю. Особлива увага зосереджується на таких питаннях, що залишаються відкритими для дискусій на нормативному рівні.
Рекомендована та необхідна література
1. В. А. Канке. Історія і філософія хімії: Навчальний посібник - М.: НІЯУ МІФІ. - 232 с., 2011. 2. Hyle invites papers for a special issue on Ethics of Chemistry // HYLE – International Journal for Philosophy of Chemistry. 2000. V. 6. No. 2. 3. Schummer J. Ethics of chemical synthesis // HYLE – International Journal for Philosophy of Chemistry. 2001. Vol. 7. No. 2. P. 103–124. 4. Laszlo Р. Handling proliferation // HYLE – International Journal for Philosophy of Chemistry. 2001. V. 7. No. 2. P. 125–140. 5. Bauer Η. H. "Pathological science" is not scientific misconduct (nor is it pathological) // HYLE – International Journal for Philosophy of Chemistry. 2002. V. 8. No. 1. P. 5–20.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінарські заняття
Методи та критерії оцінювання
Семестровий контроль включає домашні завдання, контрольні роботи і захист практичних робіт. Оцінювання здійснюється за 100-бальною системою. Максимальна/мінімальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом під час семестрове оцінювання 80 балів/48 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку. Максимальна/мінімальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом на заліку 20 балів/12 балів.
Мова викладання
українська