Кон’юнктура європейських ринків товарів та послуг

Освітня програма: Міжнародні економічні відносини (магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Кон’юнктура європейських ринків товарів та послуг
Код дисципліни
ОК 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Оволодіти знаннями про: особливості економічного розвитку європейських країн; формування ринкової кон’юнктури; конкурентні засади формування європейського бізнес середовища; ринкову ризикологію та методи прогнозування, їх особливості для європейських країн; фактори формування ринкової кон’юнктури європейських ринків транспортних послуг; детермінанти європейських ринків інновацій; механізм туристичних ринків європейських країн. Вміти аналізувати інформацію з різних джерел; аналізувати моделі розвитку національних економік; визначати прояви економічного глобалізму; прогнозувати тенденції розвитку міжнародних ринків. Отримати базові комунікативні навички: комунікація в процесі презентації індивідуальних робіт, підготовки групових доповідей. Автономність та відповідальність: обрати тему індивідуальних робіт та адаптувати теоретичні методи до їх дослідження; робити висновки індивідуальних робіт.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисципліна «Кон’юнктура європейських ринків товарів та послуг» базується та тісно взаємодіє із циклом дисциплін теоретичної, професійної та практичної підготовки, зокрема «Економікс», «Основи міжнародної мікроекономіки», «Теорія міжнародних економічних відносин», «Регулювання міжнародних економічних відносин», «Міжнародний бізнес», «Кон’юнктурні дослідження світових ринків», тощо.
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Теоретичні засади кон’юнктурних досліджень. Система факторів, що визначають модальність ринку на мікро-, мезо- та макрорівнях та методика їх оцінки. Тема 2. Кон’юнктура європейського енергетичного ринку. Тема 3. Кон’юнктура аграрного ринку ЄС. Тема 4. Кон’юнктура європейського ринку автомобільної промисловості. Тема 5. Модальності ринків послуг країн ЄС. Особливості ринків фінансових та консалтингових послуг. Тема 6. Кон’юнктура європейських транспортних та туристичних ринків. Тема 7. Аналітика європейських товарних ринків, що є недоторгованими для Україні.
Рекомендована та необхідна література
1. Економічна асоціація України з Європейським Союзом: монографія / О.І. Шнирков, В.І. Муравйов, Р.О. Заблоцька та ін.; за ред. О.І. Шниркова, В.І. Муравйова - К: ВПЦ «Київський університет», 2015. - 415 с. 2. Економічні санкції у сучасному світовому господарстві: монографія/ І.О.Шнирков, А.С. Філіпенко, Р.О.Заблоцька та ін.; за ред. О.І.Шниркова. - К.: ВПЦ "Київський університет", 2019. - 239 ст. 3. Міжнародні економічні відносини: практикум/ О.І. Шнирков, А.С. Філіпенко, Р.О. Заблоцька, Н.В. Резнікова та ін.; за ред. О.І. Шниркова. – К.:2018. – 321 с. 4. Процеси економічної дезінтеграції в сучасному світовому господарстві: монографія / О.І. Шнирков, А.С. Філіпенко, Н.В. Резнікова та ін. ; за ред. О.І. Шниркова. – К. : ВПЦ "Київський університет", 2018. – 159 с. 5. Резнікова Н.В. Глобальні проблеми світового господарства і міжнародних економічних відносин. –К.: ТОВ «Видавництво «Консультант», - 2017. – 540 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, кейс-стаді
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється у формі перевірки знань, навичок: 1. Під час відповідей на семінарському занятті (участі у дискусії); 2. У формі написання індивідуальної роботи 1 (кон’юнктура європейських товарних ринків); 3. У формі написання індивідуальної роботи 2 (кон’юнктура європейських ринків послуг); 4. У формі презентацій результатів індивідуальних робіт 1 та 2. 5. Під час проведення модульної контрольної роботи.
Мова викладання
українська