Історія держави і права України

Освітня програма: Право. Бакалавр. Денна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Історія держави і права України
Код дисципліни
ОК11
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
Вироблення у студентів погляду на право як на динамічний організм, який розвивається у тісному зв’язку з реальністю, випрацьовує здібності до узагальнення і аналізу конкретно-історичного матеріалу, навчає формувати наукові висновки. Підготовка студентів до вивчення і розуміння галузевих (державне, цивільне, кримінальне право та ін.), комплексних (екологічне, митне та ін.), прикладних (криміналістика та ін.), організаційних (судоустрій, нотаріат та ін.) тощо дисциплін юриспруденції. Разом з теорією держави та права ця навчальна дисципліна є дієвим засобом протидії юридичній професійній деформації та сприяє у формуванні сучасного, європейського юридичного мислення.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні закономірності еволюції держави і права України в певних логічно пов’язаних, науково обґрунтованих, історичних етапах формування сучасної, вітчизняної правової системи взагалі та окремих її елементів зокрема, а саме: окремих норм, інститутів, галузей та систем права; органів влади та управління; судоустрою, судочинства та судової практики; прав, свобод та обов’язків громадян; механізму правового регулювання. Вміти об’єктивно оцінювати та аналізувати джерела та пам’ятки права України всіх історико-правових періодів, починаючи з стародавніх часів і до сьогодення, які є науковою основою для удосконалення сучасного законодавства. Неупереджено виявляти економічні, соціально-політичні та юридично - технічні причини систематизацій вітчизняного права протягом ХІ – ХХ століть для виявлення традиційних, об’єктивних передумов кодифікації права в Україні ХХІ століття.
Зміст навчальної дисципліни
Як одна з основних теоретико-історичних дисциплін історія держави і права України складає важливу частку юриспруденції, формує основу правової культури і правового мислення студента. Вивчення історії держави і права України базується на аналізі еволюції всіх галузей права держави, виявлення закономірностей і відмінних рис їх розвитку, причини змін елементів правової системи. Основою засвоєння історії вітчизняного права є в першу чергу різноманітні правові пам’ятки. Дослідження історії держави та права є вступом для вивчення сучасних галузей права України. Дана навчальна дисципліна має не тільки професійно-освітнє, але й практичне значення. Вивчання дисципліни впливає на формування наукового світогляду, допомагає використати досвід суспільного розвитку в своїй майбутній професійній діяльності
Рекомендована та необхідна література
1. Боярська З.І Історія держави і права України. Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. К.: КНЕУ, 2001. 2. Гавриленко О.А. Історія держави і права України: стародавня доба : навчальний посібник. Харків: ХНУВС, 2011. 64 с. 3. Гончаренко В.Д. Історія держави і права України: підручник. К.: Атіка, 2013. 704 с. 4. Дудник О.В. Історія держави і права України. Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. Умань: 141 с. 5. Захарченко П. П. Історія держави і права України : підручник. К. : Атіка, 2004. 368 с. 6. Захарченко П.П. Історія українського права: навчальний посібник. Київ: ВД «Освіта України», 2019. 436 с. 7. Історія держави і права України. Підручник для юридичних вищих навчальних закладів і факультетів.; у 2-х частинах. За ред. А.Й. Рогожина. Київ: Ін юре, 1996.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У процесі викладання навчальної дисципліни для активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів передбачене застосування як активних, так і інтерактивних навчальних технологій, серед яких: лекції проблемного характеру, міні-лекції, робота в малих групах, семінари-дискусії, презентації, ознайомлювальні (початкові) ігри, метод проектної роботи, метод сценаріїв. Основні відмінності активних та інтерактивних методів навчання від традиційних визначаються не тільки методикою і технікою викладання, але й високою ефективністю навчального процесу, який виявляється у: високій мотивації студентів; закріпленні теоретичних знань на практиці; підвищенні самосвідомості студентів; формуванні здатності ухвалювати самостійні рішення; формуванні здатності до ухвалення колективних рішень; формуванні здатності до соціальної інтеграції; набутті навичок вирішення конфліктів; розвитку здатності до знаходження компромісів
Методи та критерії оцінювання
Максимальна підсумкова оцінка за цю дисципліну може становити 100 балів. Студент може не допускатися до екзамену, якщо під час семестру набрав менше 24 балів, не виконав індивідуального завдання та набрав менше 3 балів за контрольне опитування, що проводилось лектором. Студент може отримати на іспиті максимально 60 балів до яких додаються бали отримані студентом під час семінарських занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспитову роботу не може бути меншою 36 балів. Підсумкова оцінка за навчальну дисципліну формується шляхом додавання кількості балів, отриманих протягом семестру, та кількості балів, отриманих за підсумковою формою контролю (іспит) і така сума балів не може бути меншою за 60 балів.
Мова викладання
Українська