ЄВРОПЕЙСЬКІ СТУДІЇ

Освітня програма: «Соціологія» освітній ступінь магістр

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
ЄВРОПЕЙСЬКІ СТУДІЇ
Код дисципліни
ОК7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Здатність працювати в міжнародному контексті, зокрема читати професійну літературу, писати й спілкуватися (прн2) Здійснювати реферування наукових джерел (державною та іноземною мовами), обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки (прн6) Проводити порівняльні дослідження та робити висновки стосовно природи і причин подібностей і відмінностей різних соціумів (прн21) Здійснювати критичний аналіз закономірностей соціального, політичного, економічного і духовного життя сучасного суспільства (прн22)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні методи наукового аналізу даних 2. Вміти працювати із статистичними даними 3. Володіти навичками пошуку та відбору релевантної інформації, критичного аналізу, співставлення різних позицій
Зміст навчальної дисципліни
Соціальні моделі європейських суспільств, особливості нерівностей у порівняльному контексті, конфлікти чи консолідація на основі цінностей, ідентичностей, та їх специфіка в європейському соціальному просторі дають студентству можливість опанування фокусом соціального контексту європейських суспільств на основі результатів соціологічних досліджень. Відмінності, особливості та спільні характеристики західної, південної, північної та центрально-східної є у фокусі аналізу за даними порівняльних соціологічних досліджень Європи. Вміння порівняльного аналізу соціологічних та статистичних даних щодо сучасних соціальних процесів в Європі забезпечується творчими аналітичними завданнями, завданнями на критичне мислення, індивідуальну та групову роботу протягом семестру.
Рекомендована та необхідна література
Основна: (Базова) 1. The SAGE Handbook of European Studies 2009 2. Abbott P., Wallace C. Social Quality: a Way to Measure the Quality of Society // Social Indicators Research 2012 Aug; 108(1): 153–167. Режим доступу http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3384781/ 3. Посткоммунистические трансформации: векторы, измерения, содержание /под ред. О.Д.Куценко, С.С.Бабенко. –Харьков, 2004.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Участь у дискусіях на семінарах - на заняттях кілька форм індивідуальної та групової роботи на основі аналізу прочитаних матеріалів (РН 1.1., РН 1.2,РН 3.1.) - 20 балів\12 балів 2. Модульна контрольна робота (РН 1.1, РН 1.2, РН2.1) 15 балів\9 балів 3. Аналітична записка (РН2.1, РН2.2, РН 2.3, РН 4.1.) 15 балів\9 балів 4. Презентація аналітичної записки, захист на занятті (РН 3.1, РН4.1) 10 балів\6 балів
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальних структур та соціальних відносин
Факультет соціології