Актуальні проблеми розвитку соціологічної науки

Освітня програма: «Соціологія» освітній ступінь магістр

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Актуальні проблеми розвитку соціологічної науки
Код дисципліни
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2020/2021
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Застосовувати набуті знання на практиці, бути відкритим до застосування знань з урахуванням практичних ситуацій (прн1) Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами. (прн5) Демонструвати навички самостійної дослідницької роботи, опанування новими знаннями. (прн10) Виявляти, діагностувати та інтерпретувати актуальні проблеми соціуму на національному та міжнародному рівнях. (прн14) Зіставляти соціокультурні відмінності та соціальні нерівності; причини їхнього виникнення та наслідки для розвитку соціуму. (прн16) Демонструвати вміння здійснювати критичний аналіз теоретичної, методологічної та практичної фахової літератури (прн 20)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти понятійним апаратом соціологічної теорії 2. Знати структуру сучасного соціологічного знання
Зміст навчальної дисципліни
В перебігу занять студенти мають навчитися узагальнювати та систематизувати сучасні пошуки в напрямі осмислення, критики та пояснення тих чи інших суперечностей при здійсненні стратегій, тактик та методів професійно або предметно визначених соціологічних практик; вони послідовно аналізують причини постановки актуальних проблем соціології як сфери професійної діяльності та способи їх зняття.
Рекомендована та необхідна література
1. Буравой М. За публичную социологию // Социальная политика в современ-ной России: реформы и повседневность / Под ред. Е. ЯрскойСмирновой, П. Романова. М.: ЦСПГИ, Вариант, 2008. С. 8–51. 2. Бергер П. Приглашение в социологию. Гуманистическая перспектива. - М.: Аспект-пресс, 1996. 3. Головаха Є.І. . – [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://scholar.google.com.ua/citations?user=EfofdTUAAAAJ&hl=ru 4. Гіденс Е. 9 тез про майбутнє соціології . – [Електроний ресурс]. – Режим доступу: https://igiti.hse.ru/data/098/314/1234/1_2_1Gidd.pdf 5. Гоулднер А. У. Наступающий кризис западной социологии. – Спб.: 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
- Семінарські заняття оцінюються по факту проведення, бали накопичуються протягом семестру. Модульна контрольна робота виконується на практичному занятті протягом наступного тижня після вивчення тем 1-5 виконується в рамках самостійної роботи студента протягом наступного тижня після вивчення Дослідницьке завдання виконується як самостійна робота по обраній темі, презентується на заключному занятті з дисципліни. Рецензія статті – це вид самостійної роботи, який студенти виконують після вивчення статті А.Турена «Соціологія після соціології» і надсилають для перевірки на електронну пошту викладача. Письмова робота - це вид самостійної роботи, який студенти виконують після лекцій по темі 2 і результати якої обговорюються на другому семінарському занятті по даній темі. Есе – самостійна робота студента за підсумками прочитання Е.Гіденс «9 тез про майбутнє соціології» або П.Штомпка «Позитивістський маніфест». Надсилається викладачу для оцінювання за визначеним графіком.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ольга Анатоліївна Безрукова
Кафедра галузевої соціології
Факультет соціології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра галузевої соціології
Факультет соціології