Країни світу: географічне середовище розвитку

Освітня програма: Економічна географія

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Країни світу: географічне середовище розвитку
Код дисципліни
ВК 1.1.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Закріпити понятійно-термінологічний апарат предметно-об’єктної області дисципліни, сформувати уявлення про відносини як між окремими суб’єктами географічного середовища так і в цілому; зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, доцільно і критично використовувати географічні поняття, концепції, парадигми, теорії, ідеї, принципи для пояснення явищ і процесів на різних просторових рівнях (глобальному, регіональному, державному, локальному); встановлювати роль і місце України у сучасному світі в контексті географічних чинників її розвитку, аналізувати й пояснювати особливості геопросторової організації природи, населення і господарства України, розуміти та пояснювати стратегію її сталого розвитку.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Географія світового господарства», «Суспільна географія (Human geography)», «Економічна географія», «Математико-статистичні методи в географії», «Географія країн Глобальної Півночі», «Географія країн Глобального півдня», «Соціальна географія (Social geography)», «Географія послуг», «Соціально-економічна географія України», «Україна та країни світу: геополітичне та геоекономічне позиціонування». 2. Вміти користуватися різноманітними джерелами інформації в системі міжнародних відносин, аналізувати їх і формулювати висновки, графічно відображати статистичну інформацію. 3. Знати головні теоретичні положення економічної географії, закономірності геопросторової структури світу, регіонів, окремих країн, в тому числі України.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна передбачає вивчення особливостей розвитку та співробітництва країн в географічному середовищі, як на глобальному, так і на регіональному рівнях. Дисципліна спрямована на формування у студентів спеціальних професійних, соціальних та особистісних компетенцій, накопичення знань щодо можливості критичного мислення, аналізу і синтезу, здатності шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел, оцінювати параметри економічної ефективності взаємодії окремих суб’єктів світового господарства в географічному середовищі; проводити ситуаційний аналіз та визначати можливі варіанти їх ефективнішого вирішення. Окремими складовими дисципліни є вивчення концептуальних засад географічного середовища, його основних понять і складових (географічне та навколишнє середовище, антропосфера, природокористування, ресурсозабезпеченість, тощо).
Рекомендована та необхідна література
1. Брич В.Я., Охота В.І. Міжнародна конкурентоспроможність країн в умовах глобалізації: Монографія. — Тернопіль: Тернопільський національний економічний університет, 2019. — 211 с. 2. Липов В.В. Глобальна економіка: Навчальний посібник. — К. : Центр учбової літератури, 2018. — 439 с. 3. Новий світовий економічний порядок та глобальні виклики для України: Монографія / Булатов О.В., Козак Ю.Г., Козюк В.В. та ін. — Тернопіль: Економічна думка, 2014. — 504 с. 4. Регіоналістика: географічні основи регіонального розвитку і регіональної політики: навч. посіб. для студентів геогр. та екон. спец. ВНЗ / О. Г. Топчієв, Д. С. Мальчикова, В. В. Яворська. - Херсон : ОЛДІ-ПЛЮС, 2015. - 370 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, дискусія, вирішення конкретних задач та ситуацій, аналітична робота
Методи та критерії оцінювання
У курсі передбачено 2 змістовних частини. Передбачено виконання індивідуального завдання, що виконується у форматі презентації. Завершується дисципліна – екзаменом. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи. Для визначення рівня досягнення результатів навчання, студенти презентують результати свого наукового дослідження та демонструють набуті навички. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна рота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою). Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів, при цьому, оцінка за результати навчання не може бути меншою ніж 50% від максимального рівня (не менше 20, 20, 5 та 5 балів відповідно).
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ірина Геннадіївна Хільчевська
Країнознавства та туризму
Географічний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Країнознавства та туризму
Географічний факультет