Українська мова: основи редагування

Освітня програма: Китайська мова і література та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська мова: основи редагування
Код дисципліни
ННД.14.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН13,ПРН17,ПРН18. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати норми української літературної мови, диференційні ознаки текстів різних стилів. 2. Вміти вирізняти тексти, що потребують редагування. 3. Володіти елементарними навичками лінгвістичного аналізу тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Подаються науково обґрунтовані методологічні основи редагування, критерії функціонального аналізу мови, чіткі уявлення про функціональні стилі української літературної мови. Спираючись на комплекс теоретичних знань з основ редагування, формуються навички практичного використання методик роботи з текстом, його структурою, мовностильовим оформленням та здатністю надавати редакторський аналіз авторського оригіналу, оцінювати мовно-комунікативний складник тексту, вміння обґрунтовувати редакторські рішення та застосовувати найоптимальніші види правок. Навчальна дисципліна «Українська мова і література» - комплексна дисципліна, що складається з двох частин: Частина 1. Українська мова: основи редагування (2 кредити); Частина 2. Східні ремінісценції в українській літературі (2 кредити).
Рекомендована та необхідна література
1. Бондаренко Т. О. Загальне редагування : навчально-методичний посібник для студентів зі спеціальності «Журналістика» / Т. О. Бондаренко. – Х. : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2014. – 52 с. 2. Капелюшний А. О. Стилістика і редагування журналістських текстів. – Львів: ПАІС, 2003. – 344 с. 3. Капелюшний А. О. Стилістика і редагування. – Львів: ПАІС, 2002. – 576 с. 4. Мацько Л.І., Сидоренко О.М., Мацько О.М. Стилістика української мови. – К., 2003. 5. Партико З. В. Загальне редагування: нормативні основи. – Львів: Афіша, 2001. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми організації навчання: практичні заняття, що проводяться з використанням інтерактивних методів навчання, та самостійна робота. Основними видами роботи та, відповідно, об’єктами семестрового контролю є: відповідь на практичному занятті, аналіз текстів, виявлення помилок, самостійне редагування тексту, контрольна робота. Детально заплановані освітні заходи та методи викладання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема теоретичної підготовки, що складає 40% від загальної оцінки, та практичної підготовки, що складає 60% загальної оцінки. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом за аудиторну роботу та за самостійну роботу; у підсумку: у максимальному вимірі 100 балів, у мінімальному вимірі 60 балів. Завершується дисципліна заліком, який виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська