Педагогіка, психологія та педагогічна майстерність (старша та вища школа)

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Педагогіка, психологія та педагогічна майстерність (старша та вища школа)
Код дисципліни
ОК 09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 4. Знати і застосовувати сучасні види, підходи, методи, принципи, засоби, організаційні форми навчання та виховання у старшій профільній та вищій школі; методи, прийоми, засоби моніторингу результатів навчання. ПРН 5. Знати вікові особливості юнацького віку, психофізіологічні особливості учнів старшої та вищої школи і враховувати їх у процесі навчання. ПРН Ав. 1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та умов освітнього процесу, приймати рішення в ситуаціях навчального процесу. ПРН Ав. 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань для самовдосконалення та ефективної організації навчального процесу. ПРН Ав. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. ПРН К. 2. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Історія педагогіки», «Психологія»; 2) знання теоретичних основ становлення та розвитку педагогіки та психології як наук; 3) знання, уміння та навички використання досвіду педагогічної діяльності відомих педагогів-класиків та сучасних учителів в системі старшої та вищої школи.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування в магістрантів компетентності з теорії та практики навчання, виховання у старшій профільній та вищій школі; забезпечення знань про вікові особливості учнів старшої школи та магістрантів ЗВО; розвиток вмінь та навичок, необхідних для здійснення професійної діяльності учителя старшої школи та викладача закладу вищої освіти, формування компетентностей науково-педагогічної діяльності, тренування операцій педагогічного мислення. Анотація. Дисципліна покликана надати магістрантам необхідну систему знань про особливості освітнього процесу в старшій профільній та вищій школі, психологічні особливості учнів старшої школи та студентів. Дисципліна орієнтована на формування компетентності з педагогіки та психології; умінь визначати психологічні особливості учня та учителя, викладача / студента; використання засобів впливу на учнівську та студентську аудиторію. В ході опанування дисципліни відбувається розвиток педагогічного мислення, навчання аналізу педагогічних реалій, свідоме набуття професійно-педагогічної майстерності. Зміст втілено утрьох частинах: «Педагогіка старшої та вищої школи»; «Педагогічна майстерність»; «Психологія учнів старшої школи та студентів ЗВО».
Рекомендована та необхідна література
1. Гладуш В. А. Педагогіка вищої школи: теорія, практика, історія. Навч. посіб. / В. А. Гладуш, Г. І. Лисенко – Д., 2014. – 416 с. 2. Педагогіка: підруч. / А. А. Марушкевич, Є. С. Спіин. – К.: ВЦП «Київський університет», 2019. – 383 с. 3. Педагогіка: підручник / І.В. Зайченко – 3-те видання, перероблене та доповнене –К .: Видавництво Ліра-К, 2016. – 608. 4. Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн, Л. В. Крамущенко, І. Ф. Кривонос та ін.; За ред. І. А. Зязюна. — К.: Вища шк., 1997. — 349 с. 5. Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів з базових дисциплін у системі загальної середньої освіти // Інф. зб. та коментарі Міністерства освіти і науки України. 2013. - №22-23-24. – С. 3-82. 6. Програма «Нова українська школа» у поступі до цінностей. – К., 2018. – 40 с. 7. Психологія вищої школи: підручник / Власова О.І., Семиченко В.А., Пащенко С.Ю., Невідома Я.Г. - К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс викладається українською мовою та поєднує так форми навчання: лекції, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: відповіді на практичних заняттях (виступи, доповіді), виконання практичних завдань (розв'язання педагогічних задач), дидактична гра, виконання проєктів з презентацією, МКР 1, МКР 2. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Дисципліна завершується іспитом.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (мах - 60 б, min. - 36 б.) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання видів роботи: відповіді на практичних заняттях (виступи, доповіді) (мах.12 б. - min.7 б.), виконання практичних завдань (розв'язання педагогічних задач) (мах.8 б. - min.5 б.), дидактична гра (мах.5 б. - min.3 б.), виконання проєктів з презентацією (мах.10 б. - min.6 б.), МКР 1 (мах.10 б. - min.6 б.), МКР 2 (мах.15 б. - min.9 б.). Іспит проводиться у формі письмової роботи, екзаменаційний білет складається із чотирьох завдань: 2 теоретичні питання з педагогіки / педагогічної майстерності; 2 теоретичні питання з психології, кожне з яких оцінюється максимально 10 балами. На іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.7; РН 2.1-2.3, РН 4.1.
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Яна Григорівна Запека
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології