Комплексна дисципліна Вступ до спеціальності. Частина 1. Вступ до мовознавства

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна Вступ до спеціальності. Частина 1. Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ННД 01.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації окремої мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному, лексичному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації; викладати свої знання досконалою українською літературною мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови як суспільного і системно-структурного утворення, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах.
Рекомендована та необхідна література
Вступ до мовознавства : підручник [І.О.Голубовська, С.М.Лучканин, В.Ф.Чемес та ін.]; за ред. І. О. Голубовської. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 320 с. Вступ до мовознавства. Ч.1. Навч. посібник. – К.: Київський університет, 2007. – 99 с. Вступ до мовознавства. Ч.2. Навч. посібник. – К.: Київський університет, 2010. – 223 с. Карпенко Ю. О. Вступ до мовознавства. 2-е вид. – К., Одеса: Либідь, 1991. – 280 с. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. – К: Академія, 2000. – 368 с. Кочерган М. П. Загальне мовознавство. – К: Академія, 2003. – 464 с. Основи мовознавства : підручник / І. О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін.; за заг. ред. І. О. Голубовської. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –511 с. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: підручник. Полтава : Довкілля-К, 2008. - 712 с. Семчинський С.В. Загальне мовознавство. Вид. друге. – К.: АТ «ОКО», 1996. – 416 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, контрольні роботи (тести), захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка доповіді/презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: у максимальному вимірі - 60 балів, у мінімальному вимірі - 36 балів. У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: макс. кількість балів на іспиті - 40 балів, мін. кількість балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових – 24 бали; іспит проводиться у формі письмової роботи з закритими відповідями на 40 теоретичних питань, правильна відповідь на кожне з яких оцінюється 1 балом.
Мова викладання
українська