Історія української літератури Ч. 7, Література II пол. ХХ ст.
Освітня програма:
Структурний підрозділ:
Назва дисципліни
Історія української літератури Ч. 7, Література II пол. ХХ ст.
Код дисципліни
ОК 09.07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності.
ПРН 13. Знає сучасні філологічні й дидактичні засади навчання української мови та літератури, мовні норми, соціокультурну ситуацію розвитку української мови, особливості використання мовних одиниць у певному контексті, мовний дискурс художньої літератури й сучасності, провідні тенденції розвитку літературного процесу в Україні.
ПРН 14. Пояснює особливості розвитку української мови та літератури, специфіку перебігу літературного процесу в Україні в культурному контексті, зміст естетичних теорій, методів, напрямів, течій, стилів, жанрів; твори української класики й сучасності у взаємозв’язках зі світовою літературою й культурою; порівнює мовні й літературні факти, явища, визначає їхні подібності й відмінності.
Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного вивчення дисципліни студенти повинні попередньо опанувати курси «Історія української літератури. Частина 1. Вступ до літературознавства»; «Частина 2. Давня література»; «Частина 3. Література І пол. ХІХ століття»; «Частина 4. Література ІІ пол. ХІХ ст.»; «Частина 5. Література кінця ХІХ – поч. XX ст.»; «Частина 6. Література І пол. XX ст.» Також студенти повинні знати базові явища українського літературного процесу (епохи, стилі, напрями, школи, угруповання, концепції розвитку, жанрово-тематичні комплекси, дискурси, полеміки тощо); наявні періодизації української літератури та дискусії навколо них; володіти елементарними навичками аналізу художніх текстів; самостійної роботи з текстами; уміти аналізувати художні тексти із залученням різних методів дослідження (філологічного, контекстуального, порівняльно-історичного, естетичного, стилістичного, методів наратології, структуралізму, постструктуралізму, деконструкції тощо);працювати з джерельним і критичним матеріалом.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати у студентів знання про такі базові явища літературного процесу II пол. ХХ ст., як соцреалізм та його подолання, еміграційна література, «третє цвітіння» в творчості письменників старшого покоління, шістдесятництво; особлива увага приділяється осмисленню художніх феноменів: табірна проза, дисидентська лірика, химерний роман. Курс складається з 1-го змістового модуля, зосередженого на вивченні ідейно-естетичних тенденцій та віх розвитку української літератури другої половини ХХ століття. Форма підсумкового контролю – іспит.
Рекомендована та необхідна література
1. Анісімова, Н. На зламі культурних епох: поезія покоління 80-х років ХХ ст. у системі пізнього українського модернізму: монографія. Бердянськ 2012.
2. Астаф’єв, О. Лірика української еміграції: еволюція стильових систем. Київ 1998.
3. Гундорова, Т. Післячорнобильська бібліотека: український літературний постмодерн. Київ 2005.
4. Жуковська, Г. «Усе іде, але не все минає…». Пам`ять і час у творчості Ліни Костенко: монографія. Київ 2010.
5. Касьянов, Г. Незгодні: українська інтелігенція в русі опору 1960–80-х років. Київ 1995.
6. Павличко, С. Дискурс модернізму в українській літературі. Київ 1997.
7. Тарнашинська, Л. Українське шістдесятництво: профілі на тлі покоління. (Історико-літературний та поетикальний аспекти): монографія. Київ 2010.
8. Українські літературні школи та групи 60–90-х рр. ХХ ст.: антологія [вибр. поезії та есеїстики]. Львів 2009.
9. Харчук, Р. Сучасна українська проза. Постмодерний період. Навч. посібник. Київ 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує такі форми навчання: лекції, практичні заняття та самостійну роботу. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: усна відповідь на практичному занятті (у вигляді доповіді, повідомлення, презентації), доповнення, участь у дискусії та модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр фoрмується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум - 60 балів, мінімум - 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум - 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання усних відповідей на практичних заняттях (у вигляді доповіді, повідомлення, презентації) (40 балів), доповнення, участь у дискусії (9 балів) та модульної контрольної роботи (11 балів). Формат іспиту – письмовий. Екзаменаційний білет складається із двох завдань: теоретичне питання (з історії української літератури другої половини ХХ століття) (50%); практичне питання (аналіз художнього твору) (50%); кожне питання оцінюється максимально 20 балами. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Юрій
Іванович
Ковалів
кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості
Навчально-науковий інститут філології