Історія польської літератури. Частина 6. Історія польської літератури ІІ пол. ХХ ст.

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Історія польської літератури. Частина 6. Історія польської літератури ІІ пол. ХХ ст.
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію польської мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (за спеціаліалізацією: слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 20. Знати проблематику сучасної полоністики як окремого напряму славістики та демонструвати цілісну систему фахових знань, що визначають соціальне значення майбутньої професії. ПРН 21. Знати й розуміти роль і місце польської мови та літератури, англійської і литовської мов у європейському лінгвокультурному просторі в контексті сучасного цивілізаційного розвитку та новітньої парадигми соціально-гуманітарного знання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для вивчення курсу студент повинен успішно опанувати попередні літературознавчі дисципліни освітньої програми; володіти базовою літературознавчою термінологією; вміти застосувати різні методології до аналізу художнього тексту.Студент повинен успішно опанувати такі навчальні дисципліни: «Вступ до літературознавства», «Історія зарубіжної літератури», «Історія польської літератури» та знати: • основні літературознавчі поняття; принципи аналізу літературного тексту; • особливості літературних жанрів; • основи поетики; вміти: • застосовувати літературознавчий інструментарій на практиці; • аналізувати всі рівні художнього тексту – тематичний, композиційний, наративний, поетичний. володіти елементарними навичками • спілкування на літературознавчі теми; • аналізу художнього тексту.
Зміст навчальної дисципліни
курс охоплює історію літературного процесу в Польщі в другій половині ХХ ст. Студент має знати головні події в історії суспільно-політичного та культурного життя Польщі і Європи ХХ ст.; основні тенденції світового літературного процесу, зокрема в межах ХХ століття та національну специфіку польської літератури в єврпейському контексті; найвизначніших авторів, їх життєвий шлях та творчі здобутки; тексти найвідоміших творів, їхню рецепцію та осмислення у науковому дискурсі. вміти: пов’язувати теоретичні знання з конкретними явищами художньої літератури та загальними естетико-культурними фактами; використовувати сучасну методологію для аналізу як окремого літераутрного твору, так і явищ польської культури; аналізувати літературні твори з урахуванням розвитку загальних культурно-естетичних тенденцій доби; аналізувати прочитані в оригіналі художні твори в єдності змісту і форми; виявляти тенденції розвитку літературних процесів у зв’язку із загальною культурною концепцією доби
Рекомендована та необхідна література
Ґадамер Г.-Ґ. Nекст і інтерпрпетація [в: Істина і метод, т. ІІ. – К.: «Юніверс», 2000. – С. 295-323]. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001 Нямцу А.Є. Загальнокультурні тенденції у світовій літературі. – Київ, 1993. Burkot S. Literatura polska 1939-2009. Warszawa, 2010. Czapliński P. Ruchome marginesy: Szkice o literaturze lat 90. Kraków, 2002. Dunin K. Czytając Polskę. Literatura polska po roku 1989 wobec dylematów nowoczesności. Warszawa, 2004. Dunin-Wąsowicz P. Oko smoka. Literatura tzw. pokolenia bruLionu wobec rzeczywistości III RP. Warszawa, 2000. Literatura polska, Przewodnik encyklopedyczny, t.I-II, Warszawa, 1984 Markiewicz H.. Główne problemy wiedzy o literaturze. Kraków, 1970, [S. 64-116]. Markiewicz H., Przekroje i zbliżenia. Rozprawy i szkice literackie. Warszawa, 1967 Lektury polonistyczne: Literatura współczesna (t.1). – Kraków; 1997. Święch J., Literatura polska w latach II wojny światowej. Warszawa 1997.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають усні відповіді та групові дискусії на семінарських заняттях, індивідуальні завдання, доповіді у форматі презентацій у PowerPoint.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – екзамен. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати максимально 100 балів – 60 за усні відповіді на семінарських заняттях, за виконання індивідуального завдання, за підготовку доповіді у форматі презентацій у PowerPoint. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою.
Мова викладання
польська