Комплексна дисципліна "Основи сучасної лінгвистики". Частина 1. Латинська мова

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Основи сучасної лінгвистики". Частина 1. Латинська мова
Код дисципліни
ОК 03.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2024/2025
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію англійської та двох західноєвропейських мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знання загальних відомостей про мову, її природу, функції та рівні; 2) володіння базовими навичками аналізу мови на всіх рівнях її структури відповідно до навчальних програм середньої школи (аналіз граматичних форм і синтаксичних конструкцій, етимологічний та словотвірний аналіз, переклад, аналіз й інтерпретація речень і текстів).
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Латинська мова» знайомить студентів з основами фонетики, морфології, словотвору та синтаксису латинської мови, принципами деривації і запозичень з латини в сучасні мови, зокрема в англійську, спадщиною латинських сентенцій і сталих фраз. Її предметом є вивчення закономірностей розвитку латинської мови і її впливу на сучасні європейські мови. Дисципліна дає уявлення про лексичний склад і граматику, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мови, латинську складову у фаховій філологічній термінології; формує навички читання, перекладу й коментування латинських текстів зі словником, етимологічного і словотвірного аналізу латинських дериватів.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. – К.: Вища школа, 1990. – 247 с. 2. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. / Р. М. Оленич. – 2. вид., випр. – Л. : Світ, 2001. – 350 с. 3. Яковенко Н.М., Миронова В.М. Латинська мова : підручник. – К. : ВПЦ «Київський ун-тет», 2010. – 894 с. 4. Cambridge Latin Course. Book 1. 4th edn. – Cambridge University Press, 1998. – 199 p. 5. Ørberg, Hans H. Lingua Latina per se illustrata, Pars I: Familia Romana (Latin Edition). – Domus Latina, 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: • вправи, які виконуються у процесі самостійної роботи, • творчі роботи; • проміжний контроль – письмові тести; • відповідь на практичних заняттях
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення та участь в дискусіях, контрольна робота з відкритими відповідями) та за самостійну роботу (творчі роботи: есей, дослідницька робота з латинської деривації / фахової термінології латинського походження). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: • у максимальному вимірі 60 балів, • у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на практичному занятті студент має відпрацювати завдання на практичне заняття.
Мова викладання
Англійська