Виробнича педагогічна практика (з відривом від теоретичного навчання)

Освітня програма: Українська мова та література (для іноземців; мова навчання українська)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Виробнича педагогічна практика (з відривом від теоретичного навчання)
Код дисципліни
ВБ 3.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
9
Результати навчання
ПРН 1, 3, 4, 5, 13, 19, 20. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання особливостей граматики, синтаксису, лексичного складу української мови; методів і методичних прийомів викладання мови; різних типів занять. Уміння коментувати та аналізувати навчальний матеріал; викладати матеріал, ілюструвати його прикладами; впроваджувати новітні технології навчання на заняттях з іноземної (української) мови; добирати та використовувати методи і методичні прийоми на заняттях з української мови в закладах вищої освіти. Володіння навичками наукового викладу матеріалу іноземною (українською) мовою, технікою ведення діалогу з аудиторією, а також системної діагностики якості знань, навичок та вмінь.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна розвиває професійні компетенції студента-магістра під час здійснення викладацької діяльності у закладах вищої освіти на базі здобутих теоретичних знань. Дисципліна передбачає оволодіння магістрантами сучасними методами й прийомами підготовки й проведення занять з фаху; виховання бажання систематично поновлювати й удосконалювати здобуті знання, творчо застосовувати їх на практиці. Студенти мають відвідати у закладі вищої освіти 10 практичних занять зі спеціальності (українська мова, що вивчається ними як основна) і самостійно провести практичне заняття з української мови як іноземної на молодших курсах бакалаврату чи на підготовчому відділенні, а також скласти розгорнутий план заняття зі спеціальності.
Рекомендована та необхідна література
1. Єщенко Н. Методика навчання лексики та граматики української мови в іншомовній аудиторії: навч.-метод. посіб. Київ, 2023. 243 с. URL: https://cutt.ly/1wJkl4kV 2. Максименко А. В. Ігрові завдання у курсі української мови як іноземної: навчально-методичний посібник. Київ: Фенікс, 2020. 46 с. 3. Тарнопольський О. Б., Кабанова М. Р. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі: підручник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2019. 256 с. 4. Українська мова як іноземна. Рівні загального володіння А1– С2. Київ: Національна комісія зі стандартів державної мови, 2024. 139 с. URL: https://mova.gov.ua/news/standart-zatverdzheno?fbclid
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: самостійна робота. Методи навчання: самостійне опрацювання навчального матеріалу та методичних джерел, консультації з керівником, педагогічне спостереження, методичний аналіз проведення заняття, розробка плану-конспекту заняття, підготовка звіту з практики, аналіз власного досвіду.
Методи та критерії оцінювання
Плани-конспекти відвіданих занять, розгорнутий план-конспект заняття, проведення практичного заняття, звіт з практики, захист звіту з практики. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська