Маркетингові дослідження

Освітня програма: Освітньо-професійна програма "Менеджмент організацій"

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Маркетингові дослідження
Код дисципліни
ВК 3.2.5.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників та обґрунтування управлінських рішень. ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: засади економічної теорії, мікроекономіки, макроекономіки, статистики для економістів, фінансів, менеджменту організацій, маркетингу, економіки підприємства, прийняття управлінських рішень. 2. Володіти навичками: аналізу, синтезу, обробки та візуалізації статистичних даних, роботи з нормативно-правовою базою; користування Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Microsoft PowerPoint.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Теоретичні засади процесу планування та організації маркетингових досліджень. Цілі, завдання і принципи маркетингових досліджень (МД). Етичний кодекс ESOMAR. Сутність методу опитування. Різновиди анкетного опитування. Види спостережень. Сутність експерименту та його різновиди. Панельні дослідження. Метод фокус-групи. Експертне опитування: організація, етапи проведення, види. Інноваційні маркетингові дослідні методики. Моделі процесів прийняття рішень споживачами щодо купівлі товарів. Фактори внутрішнього та зовнішнього впливу на процес ухвалення споживачем рішення щодо купівлі. Змістовий модуль 2. Практичні аспекти процесу проведення маркетингових досліджень. Методи кабінетних та польових досліджень. Технологія забезпечення репрезентативності інформації в маркетинговому дослідженні. Типи і види вибірок у маркетинговому дослідженні. Технології вимірювання в маркетинговому дослідженні. Методики розробки та складання анкети. SWOT–аналіз як інструмент формування оптимальної маркетингової стратегії підприємства. Методи прогнозування попиту.
Рекомендована та необхідна література
1. Жегус О. В. Маркетингові дослідження : навчальний посібник / О.В. Жегус, Т.М. Парцирна ; ФОП Іванченко І.С. – Х., 2016. – 237 с. 2. Маркетингові дослідження : навч. посіб. / Безугла Л.С., Ільченко Т.В., Юрченко Н.І. [та ін.]. – Дніпро: Видавець Біла К.О., 2019. – 300 с. 3. Маркетингові дослідження. Підручник / Н. С. Косар, О. Б. Мних, Є. В. Крикавський, С. В. Леонова. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 4. Полторак В.А., Тараненко І.В., Красовська О.Ю. Маркетингові дослідження. К. : Центр навчальної літератури, 2017. – 342 с. 5. Старостіна А. О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підруч. / А. О. Старостіна. – К. : ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012. – 480 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Інформаційно-традиційне з елементами проблемно-орієнтованого навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, консультації, виконання індивідуально-розрахункових завдань, аналіз практичних ситуацій, виконання творчих завдань.
Методи та критерії оцінювання
1. Усне опитування, дискусія (РН 1; 2.1; 3.1; 3.2) – 10 балів / 6 балів; 2. Виконання творчих та розрахунково-аналітичних завдань (РН 2.1-2.3; 3.1; 3.2) – 20 балів / 12 балів; 3. Тестування (РН 1; 2.1; 2.2) – 20 балів / 12 балів; 4. Модульна контрольна робота (2 МКР, по 10 балів макс. кожна) (РН 1; 2.1-2.3.1; 3.2; 4) – 20 балів / 12 балів; 5. Самостійна робота (2 письмові роботи, по 5 балів макс. кожна) (РН 1; 2.1-2.3; 3.2; 4) – 10 балів / 6 балів; 6. Підсумкова контрольна робота (РН 1; 2.1-2.3; 4) – 20 балів / 12 балів. Підсумковий оцінювання здійснюється у формі письмової контрольної роботи.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет