Маркетинг

Освітня програма: Освітньо-професійна програма "Менеджмент організацій"

Структурний підрозділ: Економічний факультет

Назва дисципліни
Маркетинг
Код дисципліни
ОК 1.20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 5. Описувати зміст функціональних сфер діяльності організації. ПРН 6. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. ПРН 11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та між культурності. ПРН 18. Демонструвати знання концепцій, функцій, видів, інструментів маркетингу та показувати навички підготовки й обґрунтування маркетингового забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Менеджмент», «Статистика для економістів», «Економіка підприємства», «Фінанси». 2. Знання теоретичних основ макро- та мікроекономіки, психології, загальної соціології, основ трудового права, економічної теорії. 3. Вміти розраховувати економічні показники, обробляти статистичні дані, аналізувати статистичну інформацію. 4. Володіти елементарними навичками: математичного моделювання, прогнозування, користування Microsoft Office Word, Microsoft Office Excel, Microsoft PowerPoint.
Зміст навчальної дисципліни
Змістовий модуль 1. Теоретичні основи маркетингової діяльності. У модулі вивчаються питання: функції, принципи та завдання маркетингу. Види маркетингу. Система засобів маркетингу (marketing – mix). Фактори та критерії сегментування ринку. Різновиди маркетингової стратегії диференціації. Зміст та процедура позиціювання товару на ринку. Змістовий модуль 2. Практичні аспекти маркетингової діяльності. У модулі розглядаються питання: поняття і структура маркетингової товарної політики. Рівні товару. Концепція ЖЦТ. Бренд. Методики генерування ідей нових товарів. Етапи процесу ціноутворення. Класифікація маркетингових стратегій ціноутворення. Комплекс інтегрованих маркетингових комунікацій. Маркетингові конкурентні стратегії.
Рекомендована та необхідна література
1. Маркетинг: теорія, світовий досвід, українська практика: Підручник / А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В. Крикавський та ін. / За ред. А.О. Старостіної. – К.: Знання, 2009. –1071 с. 2. Міждисциплінарний словник з менеджменту // За ред. Д.М. Черваньова, О.І. Жилінської. / навчальний посібник. К.:Нічлава, 2011. – 624с. 3. Ф. Котлер, Г. Армстронг. Основи маркетингу. – В-во «Діалектика», 2020. – 880 с. 4. Фірсова С. Г. Маркетинг : навч. посіб. / С. Г. Фірсова. – Житомир : В-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. – 324 с. 5. Фірсова С.Г. Маркетинг: практикум. Навчальній посібник. – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2011. – 287 с. 6. Білорус Т.В., Фірсова С.Г. Менеджер-ерудит: навч. посібник. К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2016. Випуск 2: Маркетинг. – 50 с. 7. Жарська І.О. Практикум з маркетингу: теоретичні основи, тести, завдання, кейсові вправи. [текст] : навч. посіб. / І. О. Жарська. – Одеса: Атлант ВОІ СОІУ, 2016. – 284 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Інформаційно-традиційне з елементами проблемно-орієнтованого навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, консультації, виконання індивідуально-розрахункових завдань, аналіз практичних ситуацій, виконання творчих завдань, активна методика проведення занять: «Маркетолог-ерудит»
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: 1. Контрольна робота 1 – РН 1.1; 1.2.; 2.1,2.2 – 10 балів/ 6 балів 2. Розрахунково-аналітичні завдання – РН 2.2.,2.3, 2.4 – 20 балів/ 12 балів 3. Практичні завдання – РН 1.2.; 2.2; – 9 балів/ 5 балів 4. Практичні завдання з елементами дискусії – РН 1.1; 2.2; 2.3;3.1;3.2; 4.1; 4.2; 4.3;4.4;4.5; – 11 балів/ 7 балів 5. Контрольна робота 2 – РН 1.3.; 2.3; 2.4; – 10 балів/ 6 балів. Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту максимальна оцінка 40 балів (рубіжна оцінка 24 бали).
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра менеджменту інноваційної та інвестиційної діяльності
Економічний факультет