Навчальна професійно-орієнтована практика

Освітня програма: ТРАНСКОРДОННЕ ЕКОЛОГІЧНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО бакалавр 2023

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Навчальна професійно-орієнтована практика
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Р01. Знати, розуміти і вміти використовувати на практиці базові поняття з теорії фізичної географії, ландшафтної екології, а також світоглядних наук. Р03. Пояснювати особливості організації географічного простору залежно від його фізико-географічних особливостей, рис ландшафтної структури. Р04. Аналізувати географічний потенціал території з урахуванням її ландшафтної структури Р05. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області географічних наук для потреб транскордонних, національних,регіональних та локальних комплексних екологічних проєктів Р07. Визначати основні характеристики,процеси, історію і склад ландшафтної оболонки та її складових. Р09. Аналізувати склад і будову природних і соціосфер, що входять до сфери інтересів транскордонних, регіональних та локальних проєктів на різних просторово-часових масштабах задля забезпечення успішного екологічного співроб.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування таких навчальних дисциплін як «Основи загальної геології», «Ґрунтознавство з основами географії грунтів», «Геоморфологія», «Основи ландшафтознавства», «Навчальна практика з основ польових природничо-географічних досліджень». 2) володіння методами польових географічних досліджень; 3) навички роботи з картографічними матеріалами.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна складається з двох змістовних модулів. Перший з них, залежно від спеціальності та спеціалізації присвячений знайомству з ландшафтними комплексами, геоморфологічною будовою та сучасними екзогенними процесами що є притаманними для рівнинних територій, а також суспільно-географічним комплексом великого міста (на прикладі м. Києва). Базою для проведення цієї частини практики виступає географічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Другий модуль дисципліни складається з трьох частин, що відповідно присвячені: знайомству з особливостями ведення господарства в умовах гірських території; вивченню ландшафтів; вивченню форм рельєфу та сучасних екзогенних процесів, що є типовими для них (на прикладі Українських Карпат). Базою проведення цієї частини практики є навчально- наукова база «Ясіня» Київського національного університету імені Тараса Шевченка в с. Чорна Тиса Рахівського району Закарпатської області.
Рекомендована та необхідна література
1. Бортник С.Ю. Методи польових географічних досліджень. Вивчення рельєфу та рельєфоутворюючих відкладів: навчальний посібник / С.Ю. Бортник, Н.М. Погорільчук, О.В. Ковтонюк. -К.: «Прінт-сервіс», 2015. – 165 с. 2. Кравчук Я. Геоморфологія Полонинсько-Чорногірських Карпат. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка. – 2008. – 187 с. 3. Рахівський район: природа, населення, господарство : навч.-метод. посібник із професійно-орієнтованої практики / Запотоцький С. П., Брайчевський Ю. С., Галаган О. О. та ін.; за ред Я. Б. Олійника. – К. : ВПЦ «Київ. університет», 2016. – 254 с.1. Наскрізна програма навчальних та виробничих практик для студентів географічного факультету/ за ред.П.Г. Шищенка.- К.:РВЦ «Київський університет», 1997.-117 4 Робоча навчальна програма «Ландшафтознавство» 5 Видина А.А. Методические указания по полевым крупномасштабным исследованиям. – М., 1962. 6 Геренчук К.І., Раковська Е.М., Топчієв О.Г.Польові географічні дослідження. – К., 1975.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
польові маршрути,камеральні роботи підготовка заключного звіту
Методи та критерії оцінювання
виконання практичних завдань під час проходження маршрутів захист заключного звіту, усне опитування
Мова викладання
Українська