Геосистемні дослідження

Освітня програма: Туризм (ОС Бакалавр, денна)

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Геосистемні дослідження
Код дисципліни
ДВС.01.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Аналізувати рекреаційно- туристичний потенціал території (ПР 5) Діяти у відповідності з принципами соціальної відповідальності та громадянської свідомості (ПР 16) Адекватно оцінювати свої знання і застосовувати їх в різних професійних ситуаціях (ПР 18) Аргументовано відстоювати свої погляди у розв’язанні професійних завдань (ПР 19) Демонструвати роль науки в практичній діяльності (РН 25)
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного оволодіння знаннями з дисципліни «Геосистемні дослідження» студенти повинні: мати базові знання з географії, вміти аналізувати причинно-наслідкові зв’язки між природними процесами і явищами; володіти навичками пошуку і систематизації наукових документів та первинної обробки географічної інформації; елементарними навичками аналізу і синтезу географічної інформації, порівняльно-географічного аналізу
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Геосистемні дослідження» включає огляд основних властивостей геосистем та загальних закономірностей структури, складу та динаміки географічної оболонки як геосистеми глобального рівня. Об’єктом вивчення є географічна оболонка Землі – комплексна оболонка, в якій відбувається глибоке взаємопроникнення та активна взаємодія речовини атмосфери, гідросфери, літосфери, педосфери та біосфери. Предметом навчальної дисципліни є природні процеси, через які здійснюється взаємодія природних геосфер, що формують географічну оболонку; основні закономірності територіальної та вертикальної диференціації географічної оболонки. Під час вивчення дисципліни «Геосистемні дослідження» увага приділяється також формуванню навичок та вмінь планувати та здійснювати дослідження і звітувати про їхні результати, здатності комплексно розв’язувати завдання у сфері туризму і рекреації як в процесі навчання, так і в процесі професійної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Олійник Я. Б. , Федорищак Р. П., Шищенко П. Г. Загальне землезнавство: Підручн. К.: Знання-Прес, 2008. 342 с. 2. Багров М. В., Боков В. О., Черваньов І. Г. Землезнавство: Підручн. К.: Либідь, 2000. 464 с. 4. Петрина Н. В. Регіональні геоекологічні проблеми та охорона природи в Азії // Фізична географія материків та океанів: Підручн.: у 2 т. Т.1. Азія / Шищенко П. Г., Аріон О. В., Петрина Н. В. та ін. К.: ВПЦ «Київський університет», 2009. С. 534 – 579. 5. Петрина Н. В. Регіональні геокологічні проблеми та охорона природи в Африці // Фізична географія материків та океанів: Підручник. Африка / Шищенко П. Г., Петрина Н. В., Удовиченко В. В. К.: ВПЦ «Київський університет», 2016. С. 351 – 444. 6. Петрина Н. В. Регіональні геоекологічні проблеми та охорона природи в Європі // Фізична географія материків та океанів: Підручник: у 2 т. Т.2. Європа / Шищенко П. Г., Удовиченко В. В., Петрина Н. В. та ін. К.: ВПЦ «Київський університет», 2010. С. 345 – 410.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Протягом всього періоду вивчення дисципліни здійснюється поточний щотижневий контроль, який має на меті перевірку рівня засвоєння знань та підготовленості студентів до виконання конкретних практичних завдань. За результатами можна отримати до 30; за практичні роботи – до 20 балів. Підсумкова оцінка з дисципліни формується як сума балів, отриманих за: 1) виконані впродовж семестру завдання та контрольні роботи (максимум 60 балів); 2) захист-презентацію результатів індивідуальних/колективних дослідницьких проєктів (максимальна кількість балів – 20); 3) підсумкове (залікове) тестування (максимум 20 балів). Умовою позитивної підсумкової оцінки з дисципліни є отримання студентом (студенткою) не менше 60 балів. При отриманні підсумкової кількості балів 60 і вище студенту (студентці) виставляється відповідна оцінка.
Мова викладання
Українська