Комунікативні стратегії (німецька мова)

Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комунікативні стратегії (німецька мова)
Код дисципліни
ОК 06.2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6.Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13.Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 14.Створювати, аналізувати і редагувати тексти різних стилів та жанрів німецькою та англійською мовами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які володіють німецькою мовою на рівні В2, знають основні мовознавчі терміни, принципи аналізу мовного матеріалу, особливості семантики та функціонування одиниць усіх рівнів; мають практичні навички усного та письмового спілкування в різних комунікативних ситуаціях.
Зміст навчальної дисципліни
Завдання вивчення дисципліни полягає в тому, щоб показати на конкретних мовних прикладах, якими способами досягається оптимальна реалізація інтенцій мовця щодо досягнення ним конкретної мети спілкування; розкрити понятійно-змістову природу різних стратегій мовленнєвого спілкування; схарактеризувати роль та місце різних чинників, які мають безпосереднє чи опосередковане відношення до практичної реалізації тієї чи іншої комунікативної стратегії.
Рекомендована та необхідна література
1. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання/ Науковий редактор українського видання - доктор пед. наук проф. С.Ю. Ніколаєва -. К.: Ленвіт, 2003. – 273 c. 2. Profile Deutsch. – Langenscheidt, 2002. 3. Іваницька М.Л., Кучма О.І., Павличко О.О., Тимченко Є.П. Kommunikative Strategien: Lesen, Schreiben, Sprechen, 2017 – електронний варіант 4. Почепцов Г.Г. Теорія комунікації. – 2 вид. – К.: ВЦ «КУ», 1999. – 308 c. 5. Селіванова О. Сучасна лінгвістика. Термінологічна енциклопедія. – Полтава: Довкілля-К, 2006. – 716 с. 6. Beck K. Kommunikationswissenschaft./Klaus Beck – Konstanz: UVK-Verlagsgesellschaft, 2007. – 239 S. 7. Curriculum für den sprachpraktischen Deutschunterricht an pädagogischen Fakultäten der Universitäten und pädagogischen Hochschulen. – K.: Lenwit, 2004. – 256 S. 8. Sicher! C1/ Jutta Orth-Chambah, Michaela Perlmann-Balme, Susanne Schwalb - Hueber, 2015. – 192 S.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: практичні заняття самостійна робота студентів МКР тести; письмові творчі роботи доповіді, презентації, дискусії.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів, мінімальна – 60. Розподіл балів: Відповідь на семінарському занятті -14 Доповнення, участь у дискусії -15 Захист презентації -16 Самостійна робота з інтернет-ресурсами -35 Підсумкова контрольна робота -20
Мова викладання
німецька

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології