Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: Російська мова та література (для іноземців) (мова навчання російська) / Русский язык и литература

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.ПРН 19. Цінувати різноманіття та мультикультурність світу й керуватися у своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу та співробітництва.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння російською мовою на рівні, що дозволяє спілкуватися в усіх сферах діяльності.Уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; виокремлювати актуальні соціокультурні проблеми та обґрунтовувати принципи й шляхи їхнього вирішення.Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Визначається предметне поле прикладної, професійної і корпоративної етик, їх місце в структурі етичного знання, особливості етичної регуляції професійної діяльності, етичні виміри професіоналізму. З’ясовуються основи корпоративної культури та моральні стандарти діяльності організації. Визначаються основи корпоративної соціальної відповідальності. Розглядаються особливості соціально-нормативних конкретизацій моралі в ряді соціальних практик за професійним спрямуванням. Зокрема, з’ясовуються ціннісні засади наукової діяльності та особливості соціальної відповідальності в науці; визначаються основи педагогічної етики, її структура та предметне поле, приділяється увага університетській етиці; висвітлюються ціннісні основи перекладу та норми і принципи перекладацької етики.
Рекомендована та необхідна література
Бакштановский В.И., Согомонов Ю.В. Этика профессии: миссия, кодекс, поступок. Тюмень: НИИ ПЭ ТюмГНГУ, 2005.Назаров В.Н. Прикладная этика. Москва, 2005.Капто А. С. Профессиональная этика. Москва-Ростов-на-Дону: Изд-во СКАГС, 2006.Рогожа М.М. Академическая честность как этическая проблема. «Успешный профессор» vs «Честный профессор»? Ведомости прикладной этики. Вып. 49 / Под ред. В.И.Бакштановского, В.В.Новоселова. Тюмень: НИИ ПЭ, 2016. С.99-109.Цвык В.А.Профессиональная этика: основы общей теории: Учеб. пособие. Москва : РУДН, 2010. 288 с.Этика: Энциклопедический словарь / под ред. Р.Г.Апресяна и А.А.Гусейнова. Москва : Гардарики, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.Пояснення новогоматеріалу, інтеракція звикладачем та одногрупниками; аналіз конфліктної ситуації і пошуки її вирішення, моделювання професійних ситуацій з урахуванням вимог корпоративної етики; самостійна робота з науковою літературою; підготовка есе; дискусії.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, доповнення, участь у дискусіях на лекціях та семінарах, есе, підсумкова контрольна робота. Оцінювання знань та вмінь студента відбувається систематично, відповідно до тематичного плану лекційних і семінарських занять. Критерії оцінювання кожного виду завдань див. у робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
російська