Методологія наукових досліджень з арабської мови і літератури

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методологія наукових досліджень з арабської мови і літератури
Код дисципліни
ОК.15.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти арабської філології. ПРН 11. Здійснювати науковий аналіз мовного, мовленнєвого й літературного матеріалу, інтерпретувати та структурувати його з урахуванням доцільних методологічних принципів, формулювати узагальнення на основі самостійно опрацьованих даних. ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності. ПРН 15. Обирати оптимальні дослідницькі підходи й методи для аналізу конкретного лінгвістичного чи літературного матеріалу. ПРН 17. Планувати, організовувати, здійснювати і презентувати дослідження та/або інноваційні розробки в галузі арабської філології.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисциплін «Вступ до арабської філології», «Арабська мова: просунутий рівень», «Лексикологія арабської мови», «Теоретична граматика арабської мови», «Стилістика арабської мови», «Сучасний літературний процес у країнах Арабського Сходу»
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення магістрантів з основними прийомами та методами сучасного лінгвістичного та літературознавчого аналізу на матеріалі арабської мови і літератури, які потрібні студентам для написання магістерської роботи. Демонструється техніка аналізу мовних одиниць у сучасній лінгвістиці, розкривається специфіка застосування різних підходів до аналізу мовних та мовленнєвих явищ; висвітлюються принципи теоретичних досліджень у галузі літературознавства.
Рекомендована та необхідна література
1. Богдан С. Як вибрати тему наукової роботи?: метод. пособ. Луцьк, 2001. 2. Голубовська І.О., Корольов І.Р. Актуальні проблеми сучасної лінгвістики: курс лекцій. К., 2011. 3. Ковалів Ю.І. Абетка дисертанта: Методологічні принципи написання дисертації: навч. посіб. К., 2009. 4. Перебийніс В.І. Статистичні методи для лінгвістів. Вінниця, 2002. 5. Селіванова О.О. Сучасна лінгвістика: напрями та проблеми: підручник. Полтава, 2008. 6. П'ятницька-Позднякова І.С. Основи наукових досліджень у вищій школі: навч. посіб. К., 2003. 7. Geoffrey Galt Harpman, Ansgar Nünning. New prospects in literary research. Royal Netherlands Academy of Arts and Sciences. Amsterdam, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчання відбувається у вигляді лекцій та семінарських занять. Самостійна робота студентів передбачає підготовку до таких видів діяльності: відповіді на семінарських заняттях, доповіді з аналізом наукової літератури, виконання письмових завдань, презентації.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання здійснюється із розрахунку: усні відповіді, письмові завдання, доповіді, презентації – 36/60 балів, модульні контрольні роботи – 12/20 балів, підсумкова контрольна робота – 12/20 балів. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують оцінку «зараховано». Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів – 60, отримують «не зараховано». Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання контрольної роботи. Шкала відповідності підсумкових балів: 60-100 – зараховано; 0-59 – не зараховано.
Мова викладання
українська, арабська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра мов і літератур Близького та Середнього Сходу
Навчально-науковий інститут філології