Психологія вищої школи
Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: арабська мова і література
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.04.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення.
ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування.
ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.
ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.
ПРН 29. Використовувати спеціалізовані психологічні знання в організації основних видів діяльності у вищому навчальному закладі, застосовувати психологічні методи оптимізації навчально-виховного процесу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості;
володіння вміннями і навичками аналізу наукової літератури, підготовки есе, презентацій, ведення дискусії.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів зі змістом, завданнями та методами психології вищої школи як навчальної дисципліни та галузі науки, забезпечити загальну теоретичну підготовку, а також освоєння сучасних психологічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у ЗВО. У змісті курсу розкриваються теоретико-методологічні основи психології вищої школи, її поняттєво-категоріальний апарат, особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності, його адаптація до навчання у ЗВО; особливості розвитку студентської групи, психологічні аспекти діяльності викладача ЗВО та основи розвитку його професіоналізму; психологічні закономірності педагогічної взаємодії між викладачем і студентом.
Рекомендована та необхідна література
1. Власова О. І., Семиченко В. А., Пащенко С. Ю., Невідома Я. Г. Психологія вищої школи: підручник. К. : Київський університет, 2014.
2. Виноградова В.Є., Юрченко В.І. Психологія вищої школи : теоретичні та практичні аспекти : навч. посіб. Вид. 2-ге. Київ : Видавництво Ліра-К, 2020.
3. Гуляс І.А. (2018). Методика викладання психології : навчальний посібник. Київ : Вид-во Людмила.
4. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. (2010). Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. 144 с. URL: https://app.box.com/s/bq068hzrz6sjynbrvail6bsgwsnsyr7r
5. Яблонська Т.М. Чинники саморозвитку студента в ракурсі реформування системи вищої освіти // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В.О.Сухомлинського зб. наук. праць. Педагогічні науки №2(61). Миколаїв, 2018. С.333-338.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: лекції, обговорення; усні відповіді на практичних заняттях; доповнення, участь у дискусії; модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, тести, захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: макс. 60 балів, мін. 36 балів. Підсумкова кількість балів з дисципліни (макс. 100 балів / мін. 60 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання на іспиті (макс. 40 / мін. 24).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Тетяна
Миколаївна
Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра психології розвитку
Факультет психології