Комплексна дисципліна Вступ до спеціальності. Частина 1 Вступ до мовознавства

Освітня програма: Переклад з французької та з англійської мов

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна Вступ до спеціальності. Частина 1 Вступ до мовознавства
Код дисципліни
ННД.01.01.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіти елементарними навичками аналізу та інтерпретації окремої мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних програм середньої школи – фонетичному, морфологічному, лексичному, фразеологічному, синтаксичному, стилістичному з урахуванням погляду на мову як найважливішого засобу людського спілкування, неодмінну ознаку етносу і нації; викладати свої знання досконалою українською літературною мовою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у студентів знання основних положень теорії мови як суспільного і системно-структурного утворення, навчити застосовувати їх при аналізі конкретних мовних явищ у мовах світу, узагальнювати і концептуально викладати їх в усній і письмовій формах.
Рекомендована та необхідна література
1. Вступ до мовознавства : підручник [І.О.Голубовська, С.М.Лучканин, В.Ф.Чемес та ін.]; за ред. І. О. Голубовської. – К.: ВЦ «Академія», 2016. – 320 с. – (серія «Альма-матер»). 2. Вступ до мовознавства. Ч.1. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2007. – 99 с. 3. Вступ до мовознавства. Ч.2. Навчальний посібник. – К.: Київський університет, 2010. – 223 с. 4. Карпенко Ю. О. Вступ до мовознавства. 2-е вид. – К., Одеса: Либідь, 1991. – 280 с. 5. Кочерган М. П. Вступ до мовознавства. – К: Академія, 2000. – 368 с. 6. Кочерган М. П. Загальне мовознавство. – К: Академія, 2003. – 464 с. 7. Общее языкознание / под общ. ред. А.Е.Супруна. – Минск: вышейш. шк., 1983 . – 453 с. 8. Основи мовознавства : підручник / І. О. Голубовська, С.М. Лучканин, В.Ф. Чемес та ін.; за заг. ред. І. О. Голубовської. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2018. –511 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, семінарське заняття, самостійна робота. Заходи: бліцопитування, презентація, есей, рецензія, контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: екзамен За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: бліцопитування; рецензія – від 2 до 3 балів (5*2 = 10) есей – від 8 до 10 балів (10) презентація – від 8 до 10 балів (10) контрольна робота – від 10 до 15 балів (15*2=30) Підсумкове оцінювання (екзамен) - 40 балів.
Мова викладання
Українська