Література в контексті історії мистецтв

Освітня програма: Літературна творчість, українська мова і література та англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Література в контексті історії мистецтв
Код дисципліни
ВБ.2.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 19. Мати навички участі в наукових та/або прикладних дослідженнях у галузі філології. ПРН 21.2. Знати літературний процес в Україні та світі ХХ–ХХІ століть, а також контекст літератури, зокрема серед інших видів мистецтва.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні характеристики мистецтва як виду людської діяльності; особливості функціонування літератури в контексті історії мистецтв; тенденції розвитку видів мистецтва на різних етапах становлення суспільства.
Зміст навчальної дисципліни
Метою викладання дисципліни є формування у студентів знання про літературу в контексті історії мистецтв, дослідження їх інтермедіальної специфіки, основні тенденції та особливості розвитку різних видів мистецтва як предмета філологічних студій, з’ясовування особливостей з’яви нової естетичної якості, опанування термінологічним апаратом і сучасною методологічною базою. Предметом навчальної дисципліни є кращі зразки світової та вітчизняної художньої творчості у призмі інтермедіальних студій.
Рекомендована та необхідна література
1. Гнатюк М. Інтермедіальність як навчальна дисципліна: лекційно-творча практика // Сполучник – Х. Альманах літературної творчості. К., 2018, С. 323 – 335. 2. Гнатюк М. Інтермедіальність циклу Емми Андієвської «Спокуси Святого Антонія» // Філологічні семінари. Українська література в світі. Вип. 22., К., 2021, С. 258 – 272. 3. Жила С. Вивчення літератури у взаємозв’язку з образотворчим мистецтвом. Чернігів, 2000. 4. Степовик Д. Історія української ікони Х-ХХ ст. К., 2004. 5. Сторі Дж. Теорія культури та масова культура. К., 2005. 6. Яус Г.Р. Досвід естетичного сприйняття і літературна герменевтика. К.: «Основи», 2011.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: усна відповідь, евристична бесіда, участь у дискусії, творчий проект, творче завдання, реферативне завдання, аналітична робота з першоджерелами, завдання підсумкового контролю на залік. Методи навчання: лекція, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік. За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь, евристична бесіда – 1- 8 участь у дискусії – 1- 8 творчий проект – 1-12 творче завдання (есей, рецензія) – 1-12 реферативне завдання – 1-12 завдання підсумкового контролю – 1- 30. Залікова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Шкала відповідності оцінок: «Зараховано» – 60-100 «Не зараховано» – 0-59
Мова викладання
Українська