Фонетика української мови
Освітня програма:
Структурний підрозділ:
Назва дисципліни
Фонетика української мови
Код дисципліни
ННД 09.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та іноземними мовами (англійською, французькою / іспанською) усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації.
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів, зокрема інноваційних міждисциплінарних підходів прикладної (комп’ютерної) лінгвістики та інформаційних технологій, і пояснювати їх взаємозв’язок у цілісній системі міждисциплінарних знань.
ПРН 8, 10, 15.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати:
• загальну структуру сучасної української мови;
• одиниці та фонетичного, лексичного, морфологічного, синтаксичного рівнів української мови; функції одиниць структурних рівнів української мови (зі шкільного освітнього курсу);
• базову інформацію (зі шкільного освітнього курсу) про анатомію і фізіологію людини, а також мати елементарні уявлення про фізичну природу звука.
Вміти
• висловлювати власні думки і судження на основі знань із курсу «Вступ до мовознавства»;
• робити фонетичний аналіз одиниць української мови.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – фахове ознайомлення студентів з теоретико- практичними аспектами вивчення фонетичної будови сучасної української літературної мови, з її сегментною та надсегментною підсистемами, орфоепічними нормами; вироблення умінь і навичок транскрибувати тексти, розпізнавати зміни звуків у мовному потоці й з’ясовувати фонетичні причини цих змін; засвоєння у повному обсязі орфоепічних норм української літературної мови.
Рекомендована та необхідна література
Мойсієнко А.К., Бас-Кононенко О.В., Бондаренко В.В. та ін. Сучасна українська мова: Лексикологія. Фонетика: Підручник / За ред. А.К. Мойсієнка – К.: Знання, 2013. – 365 с.
Плющ Н., Бас-Кононенко О., Дудник З., Зубань О. Сучасна українська літературна мова. Фонетика. – К., 2002.
Прокопова Л.І. Приголосні фонеми сучасної української літературної мови. – К., 1958.
Тоцька Н.І. Сучасна українська літературна мова: Фонетика, орфоепія, графіка, орфографія. – К., 1981.
Тоцька Н.І. Голосні фонеми української літературної мови. – К., 1973.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: лекція, практичне заняття, лабораторне заняття, самостійна робота.
Заходи: усна відповідь, письмова відповідь, прослуховування записів літературного мовлення, завдання підсумкового контролю.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – іспит.
За видами робіт студент може набрати таку кількість балів:
практичне/лабораторне заняття: – від 0 до 2 балів (5х11 = 55 балів);
письмова робота– від 0 до 2 балів;
підсумкова контрольна робота – від 0 до 10 балів;
Підсумкова оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру (36-60) та екзаменаційних балів (24-40).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Валентина
Василівна
Робейко
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології