Комплексна дисципліна "Основи сучасної лінгвистики". Частина 1. Латинська мова

Освітня програма: "Англійська філологія та переклад, дві західноєвропейські мови"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Комплексна дисципліна "Основи сучасної лінгвистики". Частина 1. Латинська мова
Код дисципліни
ОК 03.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію англійської та двох західноєвропейських мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знання загальних відомостей про мову, її природу, функції та рівні; 2) володіння базовими навичками аналізу мови на всіх рівнях її структури відповідно до навчальних програм середньої школи (аналіз граматичних форм і синтаксичних конструкцій, етимологічний та словотвірний аналіз, переклад, аналіз й інтерпретація речень і текстів).
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Латинська мова» знайомить студентів з основами фонетики, морфології, словотвору та синтаксису латинської мови, принципами деривації і запозичень з латини в сучасні мови, зокрема в англійську, спадщиною латинських сентенцій і сталих фраз. Її предметом є вивчення закономірностей розвитку латинської мови і її впливу на сучасні європейські мови. Дисципліна дає уявлення про лексичний склад і граматику, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мови, латинську складову у фаховій філологічній термінології; формує навички читання, перекладу й коментування латинських текстів зі словником, етимологічного і словотвірного аналізу латинських дериватів.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. – К.: Вища школа, 1990. – 247 с. 2. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. / Р. М. Оленич. – 2. вид., випр. – Л. : Світ, 2001. – 350 с. 3. Яковенко Н.М., Миронова В.М. Латинська мова : підручник. – К. : ВПЦ «Київський ун-тет», 2010. – 894 с. 4. Cambridge Latin Course. Book 1. 4th edn. – Cambridge University Press, 1998. – 199 p. 5. Ørberg, Hans H. Lingua Latina per se illustrata, Pars I: Familia Romana (Latin Edition). – Domus Latina, 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: • вправи, які виконуються у процесі самостійної роботи, • творчі роботи; • проміжний контроль – письмові тести; • відповідь на практичних заняттях
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення та участь в дискусіях, контрольна робота з відкритими відповідями) та за самостійну роботу (творчі роботи: есей, дослідницька робота з латинської деривації / фахової термінології латинського походження). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: • у максимальному вимірі 60 балів, • у мінімальному вимірі 36 балів. У разі відсутності на практичному занятті студент має відпрацювати завдання на практичне заняття.
Мова викладання
Англійська