КОМПЛЕКСНА ДИСЦИПЛІНА: Сучасне і класичне мовознавство. Частина 1. Латинська мова

Освітня програма: Новогрецька філологія та переклад і англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КОМПЛЕКСНА ДИСЦИПЛІНА: Сучасне і класичне мовознавство. Частина 1. Латинська мова
Код дисципліни
ОК.06.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію новогрецької мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяль-ності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні знати загальні відомості про мову, її природу, функції та рівні; володіти базовими навичками аналізу мови на всіх рівнях її структури відповідно до начальних про-грам середньої школи (аналіз граматичних форм і синтаксичних конструкцій, етимологічний та словотвірний аналіз, переклад, аналіз й інтерпретація речень і текстів).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з основами граматики латинської мови, прин-ципами утворення фахових термінів латинського походження, формування навичок етимологічного та структурно-семантичного аналізу латинських дериватів у сучасних мовах, читання, перекладу й аналізу латинських текстів. Анотація навчальної дисципліни – Дисципліна знайомить студентів з основами фонетики, морфології, словотвору та синтаксису латинської мови, принципами деривації і запозичень з латини в сучасні мови, зокрема в англійську та новогрецьку мови, спадщиною латинських сентенцій і сталих фраз. Її предметом є вивчення закономірностей розвитку латинської мови і її впливу на сучасні європейські мови. Дисципліна дає уявлення про лексичний склад і граматику, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мови, латинську складову у фаховій філологічній термінології; формує навички читання, перекладу й коментування латинських текстів зі словником, етимологічного і словотвірного аналізу латинських дериватів.
Рекомендована та необхідна література
1. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. Латинська мова. Підручник. – К.: Вища школа, 1990. – 247 с. 2. Оленич Р. М. Латинська мова : підруч. для студ. ф-тів іноземної філології вищих навч. закл. / Р. М. Оленич. – 2. вид., випр. – Л. : Світ, 2001. – 350 с. 3. Яковенко Н.М., Миронова В.М. Латинська мова : підручник. – К. : ВПЦ «Київський ун-тет», 2010. – 894 с. 4. Cambridge Latin Course. Book 1. 4th edn. – Cambridge University Press, 1998. – 199 p. 5. Ørberg, Hans H. Lingua Latina per se illustrata, Pars I: Familia Romana (Latin Edition). – Domus Latina, 2003. 6. Альманах латинської патристики: Колективна монографія / Упоряд. і ред. О. В. Левка. – К., 2021. — 352 c. 7. Левко О.В. Латиномовна поезія християнського Заходу в контексті європейського та українського віршування // Літературознавчі студії. – Вип. 45. – 2015. – С. 135–140.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи викладання: лекції, самостійна робота, практичні заняття. Навчальні заходи: усна відповідь, доповнення, участь у дискусії, творчі завдання (есей, дослідницька робота з латинської деривації / фахової термінології латинського походження), контрольна робота з відкритими відповідями, підсумкова контрольна робота у формі тестів.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну (усні відповіді, до-повнення та участь в дискусіях, контрольна робота з відкритими відповідями) і самостійну роботу (творчі роботи: есей, дослідницька робота з латинської деривації / фахової термінології латинського походження). Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту: максимальна кількість балів на іспиті – 40 балів, мінімальна кількість балів, які додаються до семестрових – 24 бали; на іспиті оцінюються такі результати навчання: РН 1.1-1.4; РН 2.1-2.5 РН 3.1; РН 4.1-4.5; іспит проводиться у формі письмової роботи, яка складається з одного теоретичного питання та трьох практичних завдань. Підсумкова кількість балів з дисципліни визначається як сума балів за роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Детальний опис форм, критеріїв та організації оцінювання наведено у робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
українська