Психологія вищої школи

Освітня програма: Хімія (Магістр)

Структурний підрозділ: Хімічний факультет

Назва дисципліни
Психологія вищої школи
Код дисципліни
ОК.09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Р6. Знати методологію і організацію наукового дослідження. Р17. Знати методи і способи ефективної комунікації. Р18. Знати методи і технології оцінювання результатів навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основи структури психіки, фактори і основні механізми формування особистості. Володіти навичками професійного спілкування.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів зі змістом, завданнями та методами психології вищої школи як навчальної дисципліни та галузі науки, забезпечити загальну теоретичну підготовку, а також освоєння сучасних психологічних технологій ефективної навчально-виховної діяльності у закладі вищої освіти. Передбачено 2 змістових частини, завершується дисципліна заліком. У змісті курсу розкриваються психологічні основи навчального процесу у закладі вищої освіти, вікові й індивідуально-психологічні особливості студента як суб’єкта навчально-професійної діяльності й розвитку студентської групи, психологічні закономірності педагогічної взаємодії. Важливе місце відводиться свідомому оволодінню професійно-педагогічними вміннями і навичками.
Рекомендована та необхідна література
1. Дуткевич Т.В., Максимчук Н.П. Психологія вищої школи (курс лекцій): навчальний посібник. Кам’янець-Подільський, 2010. 144 с. 2. Подоляк Л.Г., Юрченко В.І. Психологія вищої школи: підручник. К.: Каравела, 2014. 360 с. 3. Психологія вищої школи : підручник / О. І. Власова, В. А. Семиченко, С. Ю. Пащенко, Я. Г. Невідома. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2015. 405 с. 4. Траверсе Т. М. Психологія викладацької роботи : підручник. Київ : Науковий світ, 2010. 269 с. 5. Яблонська Т.М. Чинники саморозвитку студента в ракурсі реформування системи вищої освіти. Науковий вісник Миколаївського нац. ун-ту: зб. наук. праць. Педагогічні науки, 2018, №2(61), 2018. С.333-338. 6. Савицька О., Яблонська Т. Особливості сприймання ситуації екзамену студентами з різним рівнем тривожності. Наукові праці МАУП. Психологія. 2021. Вип. 3 (52). Київ: МАУП, 2021. 186 с. С.133-139.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота, усні відповіді, участь у дискусіях, самостійна робота (есе, презентації, практичні завдання), модульні роботи
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 12, максимум 20 балів). Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів, ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Тетяна Миколаївна Яблонська
Кафедра психології розвитку
Факультет психології

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра психології розвитку
Факультет психології