Ринкові дослідження
Освітня програма: Міжнародна економіка (бакалавр)
Структурний підрозділ: Економічний факультет
Назва дисципліни
Ринкові дослідження
Код дисципліни
ОК 33
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2022/2023
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН5. Застосовувати аналітичний та методичний
інструментарій для обґрунтування пропозицій та
прийняття управлінських рішень різними економічними
агентами (індивідуумами, домогосподарствами,
підприємствами та органами державної влади).
ПРН12. Застосовувати набуті теоретичні знання для
розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати
отримані результатиПРН13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію
визначення і методи отримання соціально-економічних
даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію,
розраховувати економічні та соціальні показники.
ПРН16. Вміти використовувати дані, надавати аргументацію,
критично оцінювати логіку та формувати висновки з наукових
та аналітичних текстів з економіки.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: сутність та етапи маркетингової діяльності; інструменти
аналізу факторів бізнес-середовища; процедуру визначення мети,
дослідницьких завдань маркетингового дослідження; принципи відбору
методів збору інформації і розробки анкети.
2. Володіти навичками: застосування методики СТАБС-аналізу для
діагностики маркетингових проблем і можливостей; визначення мети
маркетингового дослідження та встановлення його меж; розробки
пошукових питань, гіпотез відповідей на них та визначення джерел
маркетингової інформації; розробки опитувальних анкет; складання планів
польових робіт і розробки кошторису витрат та штатного розпису;
здійснення апробації анкет; складання звіту і підготовки його презентації.
Зміст навчальної дисципліни
Розглядаються суть, типи та етапи маркетингових досліджень;
методологія та методика визначення мети та меж маркетингового
дослідження на основі структурованого аналізу бізнес-середовища
(СТАБС-аналіз); розробка дослідницьких завдань, процес планування
маркетингових досліджень; джерела вторинної маркетингової інформації;
якісні та кількісні методи збору первинної маркетингової інформації;
методологія і методика розробки анкет; організація польових робіт;
підготовка звіту та презентація маркетингового дослідження; етичні і
правові аспекти маркетингових досліджень.
Рекомендована та необхідна література
1. Маркетинг: підручник / А.О. Старостіна, Н.П. Гончарова, Є.В.
Крикавський та ін. / за ред. А.О. Старостиної. Київ : Знання, 2009. 1071 с.
2. Маркетинг : термінологічний словник / А.О. Старостіна, Н.Ю. Кочкіна,
В.В. Журило та ін. / за ред. А.О. Старостиної. Київ : «НВП «Інтерсервіс»,
2017. 215 с.
3. Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю. Стратегічний аналіз
привабливості національних та міжнародних ринків: навч. посібник / За
заг. ред. проф. А.О. Старостіної. Київ : «НВП «Інтерсервіс», 2021. 271 с.
4. Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю. Маркетинг: Навч. посібн.
/ За заг.ред. Старостіної А.О. К.: «НВП «Інтерсервіс», 2020. 237 с.
5. Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних
ринків : підручник. Київ : ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012. 480 с
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Усне опитування, дискусія Презентація міні-проектів, кейсів
Методи та критерії оцінювання
Самостійна робота студента полягає у виконанні та захисті індивідуального
проєкту щодо проведення маркетингових досліджень на рівні діяльності ринкового
суб’єкта.
Відпрацювання пропущених занять здійснюється шляхом виконання студентом
додаткових аналітичних завдань з дисципліни та/або усних співбесід з викладачем
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Олексіївна
Старостіна
Маркетингу та бізнес-адміністрування
Економічний факультет
Економічний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Маркетингу та бізнес-адміністрування
Економічний факультет