Міжнародна медійна аналітика

Освітня програма: Міжнародна журналістика (ОКР магістр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Міжнародна медійна аналітика
Код дисципліни
ДВС.1.01.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН4. Аналізувати та оцінювати проблеми міжнародної та національної безпеки, міжнародні та інтернаціоналізовані конфлікти, підходи, способи та механізми забезпечення безпеки у міжнародному просторі та у зовнішній політиці держав. ПРН15. Знати основні правила та прийоми збирання та обробки журналістської інформації на міжнародну тематику, закони створення журналістських матеріалів різних жанрів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати базові поняття з теорії комунікації та зв’язків з громадськістю, види та моделі комунікації, основи організації та проведення PR-кампаній, специфіку комунікативних технологій, вирізняти канали масової інформації. Вміти аналізувати актуальний стан та тенденції у світових медіа, застосовувати інформацію із каналів масової комунікації для підготовки аналітичних та оглядових матеріалів; Володіти елементарними навичками з дослідження змісту національних та світових засобів масової комунікації, мати базові знання про їх типізацію, розрізняти їх жанрову палітру, взаємодії політичної та медіасистем, мати базові навички підготовки аналітичних журналістських матеріалів.
Зміст навчальної дисципліни
Модуль 1. Теоретичні та методологічні основи міжнародної медійної аналітики. Вступ. Тема 1. Міжнародна медійна аналітика як професійна діяльність. Концептуальні засади професійної діяльності у царині міжнародної медійної аналітики. Аналітична робота журналіста-міжнародника. Тема 2. Медійні аналітичні методи та їх застосування у роботі журналіста-міжнародника: big data, народна журналістика, мікротаргетинг. Рейтинг як інструмент і результат аналітичної роботи медіа. Тема 3. Робота з базами даних та авторів. Фактичні дані та їх коректне узагальнення. Інструменти фактчекінгу. Фейковість медійної інформації та методи верифікації фактів для медіапоширення. Тема 4. Журналістські розслідування як різновид аналітичної журналістики. OSINT-технології та їх застосуванні у медійній практиці. Модуль 2. Прикладні аспекти аналітичної роботи журналіста-міжнародника. Тема 5. Провідні аналітичні жанри у міжнародній журналістиці та їх застосування у медіа різних типів. Тема 6. Аналітичний коментар: особливості жанру, журналістські прийоми, лексичний ряд, вибір теми, вимога актуальності та «історія питання». Розгляд вітчизняних та зарубіжних кейсів. Тема 7. Аналітична стаття: особливості жанру, журналістські прийоми, лексичний ряд, вибір теми, академічність та популярність. Розгляд вітчизняних та зарубіжних кейсів. Тема 8. Огляд зарубіжних медіа як аналітичний жанр: методика добору. Дотримання журналістського балансу. Розгляд вітчизняних та зарубіжних кейсів. Підсумкова контрольна робота.
Рекомендована та необхідна література
Верифікація, Або як не стати жертвою фейків // [Електронний ресурс]. –Режим доступу: http://www.mediakrytyka.info/za-scho-krytykuyut-media/veryfikatsiya-abo-yak-ne-staty-zhertvoyu-feykiv.html. Даниленко С.І., Добржанська О.Л. Трансформації суспільної сфери сучасних міжнародних відносин / Глобальні тренди міжнародних відносин. Монографія. – К.: Вадекс, 2020. – С. 399 – 436. Danylenko S., Nesteriak Y., Grynchuk M. National Media as a Projection of a Devastating Effect of External Influences / Sergiy Danylenko, Yuliia Nesteriak, Maryna Grynchuk / Przeglad Strategiczny (SCOPUS), Poznan, UAM, 2018, Numer 11. – p. 185 – 199. Штромаєр, Герд. Політика і мас-медіа / Пер. з нім. А.Орган. – К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. – 303 с. Danylenko S., Nesteriak Y., Grynchuk M. Ukrainian historical issues in polish media in the context of a hybrid war: between myths and post-truth /Serhiy Danylenko, Yuliia Nesteriak, Maryna Grynchuk/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, презентації, семінари, майстер-класи, факультативи
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання: рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами роботи студента на семінарських заняттях, якості підготовки письмових самостійних, модульних робіт, презентацій та індивідуальних виступів. Семестрове оцінювання здійснюється у формі перевірки знань і навичок: активність і якість виступів, доповідей на семінарах, участь у дискусіях, якість підготовлених презентацій, активність під час обговорення доповідей та предметних дискусій – до 60 балів (у середньому до 10 балів за семінар, щонайменше 6 семінарських занять, 6х10=60 балів), пороговий рівень позитивної оцінки – 35 балів. Контрольна модульна робота – до 20 балів. Модульна робота приймається у визначені терміни. Курс має 2 змістовні частини. Завершується дисципліна – заліком. Залікова оцінка обчислюється як проста сума балів, отриманих студентом впродовж семестру. На залік виноситься до 20 балів.
Мова викладання
Українська