Природничотуристичні атракції України

Освітня програма: Геоморфологія та природопізнавальний туризм

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Природничотуристичні атракції України
Код дисципліни
ВБ 2.9
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Р01. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в галузях предметної області географічних наук. Р04. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі в галузях предметної області географічних наук. Р15. Знати і пояснювати зміни в географічній оболонці з позицій концепції сталого розвитку. Р16. Виявляти державницьку і громадянську позицію у професійній діяльності, використовувати комунікативні навички і технології, ініціювати запровадження методів комунікативного менеджменту на практиці, вміти реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування таких дисциплін як «Геологія», «Геоморфологія», «Літолого-петрографічна основа рельєфу», «Основи природопізнавального туризму», «Природничотуристичні атракції Світу», «Природничотуристичне проектування»; 2. Вміння аналізувати причинно-наслідкові зв’язки та взаємодію складників у системі природа-суспільство. 3. Володіння прийомами пошуку, аналізу, оцінювання фактичного матеріалу і фахової літератури та інших джерел інформації про природні та етнокультурні особливості феноменів природи геологічного та геоморфологічного характеру.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна присвячена вивченню наукового статусу таких феноменів природного середовища України, як геологічні та геоморфологічні пам’ятки, дослідженню їхніх рекреаційних властивостей, встановлення взаємних залежностей від інших складників довкілля, закономірностей регіонального характеру. Важливим є питання оцінювання унікальності об’єктів дослідження, порівняння з закономірностями поширення в інших регіонах світу. Оцінювання сучасного стану питань збереження та охорони геологічних та геоморфологічних пам’яток, встановлення їхнього природоохоронного статусу, пропозиції щодо класифікацій пам’яток та інтерпретація значення пам’яток для нових об’єктів на території України. Порівняння природоохоронного статусу вітчизняних та європейських геологічних та геоморфологічних пам’яток.
Рекомендована та необхідна література
1. Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: Методологія та методика аналізу, термінологія, районування. – К., ВПЦ «Київський університет», 2001. – 395 с. 2. Білогуб Л. М. Луганська область (географічний нарис). – К.: Державне учбово-педагогічне видавництво «Радянська школа», 1960. 3. Богуцький А.Б., Зінько Ю.В. Дослідження та використання геоспадщини Західної України / Охорона і менеджмент об’єктів неживої природи на заповідних територіях. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. - Гримайлів-Тернопіль: «Джура», 2008. - С. 22-33. 4. Бортник С., Стецюк В. Методологічні засади розвиткуприродопізнавального туризму в Україні. Фізичнагеографія і геоморфологія, №1(91), 2019 5. Бортник С.Ю., Гриценко В.П., Іванік О.М., Лаврук Т.М., Стецюк В.В. Геологічні та геоморфологічні пам’ятки України. Навчальний посібник. За ред. В.В. Стецюка. – Київ : «Логос», 2020. – 500 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття
Методи та критерії оцінювання
Опитування у тестовій формі, МКР, іспит
Мова викладання
Українська