Міжнародні медіакомунікації

Освітня програма: Міжнародні комунікації (ОКР бакалавр)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут міжнародних відносин

Назва дисципліни
Міжнародні медіакомунікації
Код дисципліни
ВБ 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Здійснювати опис та аналіз міжнародної ситуації, збирати з різних джерел необхідну для цього інформацію про міжнародні та зовнішньополітичні події та процеси. ПРН 9. Розуміти роль і особливості використання інформації та комунікації у сучасних міжнародних відносинах.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати базові поняття з теорії комунікації та зв’язків з громадськістю, види та моделі комунікації, основи організації та проведення PR-кампаній, специфіку комунікативних технологій, вирізняти канали масової інформації. Вміти аналізувати актуальний стан та тенденції у світових медіа, застосовувати інформацію із каналів масової комунікації для підготовки аналітичних та оглядових матеріалів; Володіти елементарними навичками з дослідження змісту національних та світових засобів масової комунікації, мати базові знання про їх типізацію, розрізняти їх жанрову палітру, взаємодії політичної та медіасистем, мати базові навички підготовки аналітичних журналістських матеріалів.
Зміст навчальної дисципліни
Модуль 1. Глобальні медіа та сучасні міжнародні відносини. Вступ. Тема 1. Глобальні медіа як актори міжнародних відносин. Світовий ринок традиційних медіа. Тема 2. Ринок онлайн-медіа (2020-2021): формати контенту, провідні бренди, тенденції, феномен TikTok, проникнення в інші сфери (світова політика, здоров’я, освіта, торгівля). Тема 3. Соціальні мережі: етапи розвитку та сучасний стан. Twitter-революція, Faсebook vs традиційні ЗМК. Тема 4. Українські медіа у європейському та світовому інформаційному просторі. Міжнародні медіакорпорації на українському ринку. Тема 5. Медіа та сучасні інформаційні війни: міжнародний аспект. Модуль 2. Взаємодія медіа та політичної системи. Міжнародний досвід. Тема 6. Політична система та медіасистема: типи побудови та взаємодії. Медіа та сучасна дипломатична практика. Соціальна відповідальність медіа: в демократичних, авторитарних та транзитивних країнах. Тема 7 – 8. Політична рекламна кампанія у онлайн ЗМІ (кейси 2020 року). Політичний та соціальний PR у ЗМІ: інструменти, методи. Контрольна робота 1. Модуль 3. Сучасний медіаменеджмент. Тема 9. Тренди споживання контенту: монетизація контенту, робота з аудиторією. Відеоконтент: YouTube, Instagram stories, Facebook stories, Snapchat. Livestream медіа і залучення аудиторії до участі у створенні контенту: win-win стратегія (кейси 2021 року). Тема 10. Створення медіа: від редакційної політики та бізнес-плану до масштабування та продажу франшизи. Бізнес-моделі у медіа Маркетинг та PR для медіа: інструменти аналітики. Тема 11. Мобільні додатки для медіа активностей (2020). Комунікації з медіа для бренду, персоналій, соціальних проектів (кейси). Підсумкова модульна контрольна робота 2.
Рекомендована та необхідна література
Даниленко С.І. Громадянський вимір комунікаційної революції: Модернізація суспільних комунікацій від друкарського верстата до соціальних мереж. Монографія. – К.: ІМВ. – 2010. – 310 с. Терещук В. І. Політичні проблеми розвитку глобальної медійної системи в постбіполярний період [Текст]: монографія / В. І. Терещук. – Київ: Таксон, 2019. – 349 с. // https://chtyvo.org.ua/authors/Tereschuk_Vitalii/Rozvytok_hlobalnoi_mediinoi_svit-systemy_v_umovakh_postbipoliarnosti/ Даниленко С.І., Добржанська О.Л. Трансформації суспільної сфери сучасних міжнародних відносин / Глобальні тренди міжнародних відносин. Монографія. – К.: Вадекс, 2020. – С. 399 – 436. Danylenko S., Nesteriak Y., Grynchuk M. National Media as a Projection of a Devastating Effect of External Influences / Sergiy Danylenko, Yuliia Nesteriak, Maryna Grynchuk / Przeglad Strategiczny (SCOPUS), Poznan, UAM, 2018, Numer 11. – p. 185 – 199.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, презентації, семінари, майстер-класи, факультативи
Методи та критерії оцінювання
Форми оцінювання: рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами роботи студента на семінарських заняттях, якості підготовки письмових самостійних, модульних робіт, презентацій та індивідуальних виступів. Семестрове оцінювання здійснюється у формі перевірки знань і навичок: активність і якість виступів, доповідей на семінарах, участь у дискусіях, якість підготовлених презентацій, активність під час обговорення доповідей та предметних дискусій – до 70 балів (у середньому до 10 балів за семінар, щонайменше 7 семінарських занять, 7х10=70 балів), пороговий рівень позитивної оцінки – 35 балів. Контрольна модульна робота – до 10 балів. Модульна робота приймається у визначені терміни.
Мова викладання
Українська