Навчальна практика з методів набуття географічної інформації

Освітня програма: Геоморфологія та природопізнавальний туризм

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Навчальна практика з методів набуття географічної інформації
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Р04. Аналізувати географічний потенціал території у зв’язку із геоморфологічною ситуацією, а також для потреб організації та розвитку природопізнавального туризму. Р05. Збирати, обробляти та аналізувати інформацію в області географічних наук. Р06. Використовувати інформаційні технології, картографічні та геоінформаційні моделі при вивченні процесів формування і розвитку ландшафту, рельєфу земної поверхні. Р11. Дотримуватися морально-етичних аспектів досліджень, чесності, професійного кодексу поведінки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування дисциплін «Основи геоекології», «Ландшафтознавство», «Ландшафтна екологія», «Геоморфологія», «Метеорологія», «Гідрологія», «Економічна та соціальна географія світу», «Навчальна практика з основ польових природничо-географічних досліджень». 2. Мати здатність до критичного мислення, аналізу і синтезу інформації про природні об’єкти з різноманітних джерел; 3. Вміти самостійно досліджувати, аналізувати просторово-часові параметри ландшафтів; 4. Знати сучасні кількісні та якісні методи географічних досліджень, вміти їх застосовувати у виробничій та науково-дослідницькій діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Дана навчальна дисципліна присвячена вивченню загальних джерел отримання об’єктивної, наукової географічної інформації, принципів та сучасних методик вирішення основних проблем в площині предметної області знань природничої географії. Дисципліна спрямована на формування у студентів спеціальних професійних, соціальних та особистісних компетенцій, накопичення знань щодо можливості критичного мислення, аналізу і синтезу, здатності шукати, обробляти та аналізувати інформацію з різних джерел, здатності визначати, формулювати і вирішувати проблеми у сфері природничої географії. Окремими складовими дисципліни є вивчення наукових публікацій (статей у фахових виданнях, монографій тощо), картографічних матеріалів, результатів польових та лабораторних досліжень, даних дистанційного зондування Землі як основних джерел отримання достовірної інформації про навколишнє середовище.
Рекомендована та необхідна література
1. Купач Т.Г., Дем’яненко С.О. Польові природничо-географічні дослідження територій: навчальнометодичний посібник для студентів напряму підготовки «географія» та «освіта». – К., 2017. – 80 с. 2. International cloud atlas: Manual on the observation of clouds and other meteors  V.1 revised edition. – Geneva – Switzerland. 1975: Secretariat of the World Meteorological organization. (Міжнародний атлас хмар. Керівництво зі спостереження за хмарами та іншими атмосферними явищами). 3. Аріон. О.В., Удовиченко В.В. Літня польова ґрунтознавчо-біогеографічна практика: Навчально-методичний посібник. - К.: ВПЦ “Київський університет”, 2011. – 176 с. 4. Галік О.І. Метеорологічні прилади і методи спостережень. Практикум: навчальний посібник. Рівне: НУВГП – 2008, – 234с. 5. Геренчук К.І., Раковська Е.М., Топчієв О.Г. Польові географічні дослідження. – К.:Вища школа, 1975. - 248 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, аналітична робота
Методи та критерії оцінювання
Виконання творчих аналітично-розрахункових робіт, диференційований залік
Мова викладання
Українська