Наративні стратегії в історії української літератури
Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Наративні стратегії в історії української літератури
Код дисципліни
ВБ1.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі.
ПРН13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються.
ПРН20. Володіти психолого-педагогічними методами організації навчання та сучасними методиками викладання філологічних дисциплін у закладі вищої освіти.
ПРН21.1. Організовувати процес навчання української мови і літератури з урахуванням сучасних лінгвістичних та літературознавчих підходів до висвітлення актуальних проблем філології на основі відповідної методики викладання та новітніх освітніх технологій.
ПРН23.1. Знати прийоми практичної риторики для побудови стратегій усного спілкування в навчальній аудиторії.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати періодизацію українського літературного процесу; основи літературознавчого аналізу художніх текстів; основні ознаки літературних стилів та напрямів. Уміти систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку; оперувати літературознавчим термінологічним апаратом; усно та письмоdj формулювати власні думки і судження на основі раніше набутих теоретичних знань та практичних навичок. Володіти елементарними навичками: використовувати знання із теорії літератури під час аналізу художніх творів; визначати жанрово-стильові особливості аналізованого тексту, його тематику та проблематику; систематизувати літературні факти та явища, давати їм об’єктивну оцінку; володіти навичками творчого письма.
Зміст навчальної дисципліни
Мета: формування фахових компетентностей наратологічного аналізу художнього тексту, поглиблення знань з теорії та історії літератури, вдосконалення навичок літературознавчого дослідження тексту.
Анотація. Дисципліна спрямована на розкриття розуміння наративної структури художнього тексту. У процесі вивчення дисципліни висвітлюються етапи становлення наратологічних студій та їхній сучасний стан розвитку, окреслюються провідні підходи до аналізу та інтерпретації художніх текстів. Значна увага приділяється формуванню та вдосконаленню навичок аналізу художнього тексту крізь призму сучасних теорій, зокрема передбачається застосування наратологічного аналізу для дослідження конкретних художніх творів та творчої манери українських письменників.
Рекомендована та необхідна література
1. Капленко О. (2005). Наративні структури в українській авангардній прозі 20-х років ХХ століття. Київ.
2. Легкий М. (1999). Форми художнього викладу в малій прозі Івана Франка. Львів.
3. Мацевко-Бекерська Л. (2008). Українська мала проза кінця ХІХ - початку ХХ століть у дзеркалі наратології. Львів.
4. Папуша І. (2013). Modus ponens. Нариси з наратології. Тернопіль.
5. Рябченко М. (2010). Наративні моделі сучасної української прози (Софія Андрухович, Любко Дереш, Таня Малярчук, Світлана Пиркало, Наталка Сняданко, Марина Соколян). Київ.
6. Сірук В. (2006). Наративні структури в українській новелістиці 80-90-х рр. ХХ ст. (Типологія та внутрішні моделі). Луцьк.
7. Ткачук О. (2002). Наратологічний словник. Тернопіль
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відповідь на семінарському занятті, модульна контрольна робота, науковий реферат.
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Відповідь на семінарському занятті – мінімально 3 /максимально 5;
науковий реферат 1 – мінімально 10 /максимально 20;
науковий реферат 2 – мінімально 13 /максимально 20;
модульна контрольна робота 1 – мінімально 17 /максимально 25;
модульна контрольна робота 2 – мінімально 13 /максимально 20;
Форма підсумкового оцінювання – залік – мінімально 60 /максимально 100.
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Марина
Миколаївна
Рябченко
кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
кафедра історії української літератури, теорії літератури і літературної творчості
Навчально-науковий інститут філології