Методологія соціально-педагогічних досліджень

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методологія соціально-педагогічних досліджень
Код дисципліни
ОК 24
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН3, ПРН4, ПРН5, ПРН6, ПРН8, ПРН10, ПРН15, ПРН19, ПРН22, ПРН25, ПРН29. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Здобувач освіти повинен: Знати: історичні віхи розвитку практики соціальної роботи; зміст та завдання соціальної роботи; методи соціальної роботи та соціально-педагогічної діяльності; нормативно-правове регулювання базу соціально-педагогічної діяльності. Вміти: - аналізувати суспільні процеси становлення і розвитку соціальної роботи як науки, соціально-педагогічної практики; - працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; - орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж; - вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; - критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; - співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваного питання. Володіти елементарними навичками застосування у практичних ситуаціях знань з предметної області та розуміння професійної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна покликана ознайомити здобувачів освіти з особливостями наукового пошуку відповідей на питання в межах професійної галузі. Мета дисципліни – оволодіння студентами знаннями про сутність наукової роботи, принципи і методи проведення наукових досліджень, підготовка студентів до організації та проведення самостійного наукового дослідження з проблем соціально-педагогічної діяльності. Зміст дисципліни розкривається у двох модулях. У першому модулі «Сутність та загальна характеристика наукового соціально-педагогічного дослідження» розглядаються загальні відомості про наукове дослідження та методологію соціально-педагогічного дослідження. У другому модулі «Методи соціально-педагогічного дослідження» представлено основні та додаткові методи соціально-педагогічного дослідження. Важливе місце у дисципліні відводиться набуттю практичних умінь щодо організації та проведення власного соціально-педагогічного дослідження.
Рекомендована та необхідна література
1. Бхаттачерджи А., Ситник Н. І. Дослідження в соціальних науках: теорія і практика. США: Університет Південної Флоріди. Київ: КПІ, 2020. 160 с. 2. Методологія та організація наукових досліджень : навч. посіб. / за ред. І. С. Добронравової (ч. 1), О. В. Руденко (ч. 2). Київ: ВПЦ «Київський університет», 2018. 607 с. 3. Gravetter F. J, Forzano L. B. Research Methods for the Behavioral Sciences. 6 ed. Cengage. 2017. 580 р. 4. MacDonald S., Headlam N. Research Methods Handbook : Introductory guide to research methods for social research. Manchester : CLES. 2009. 72 р. 5. Methodology or methods in Social Pedagogy: between Latin America and Europe. In book: Latin American Social Pedagogy: relaying concepts, values and methods between Europe and the Americas? Studies in Comparative Social pedagogies and International Social Work and Social Policy, 2015. Vol. XXVIII. Bremen: EVH/Academicpress GmbH. P. 54-71.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, практичні заняття, завдання з самостійної роботи студента. Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Мінімальна кількість балів, що може буде набрана за семестр і необхідна для допуску до складання іспиту – 36 балів, максимальна кількість балів, яку здобувач освіти може набрати за роботу протягом семестру – 60 балів (з них: опитування, дискусії – 10 балів (по 2-4 бали); практичні завдання – 10 балів (по 2-4 бали); тестування – 10 балів; модульні контрольні роботи – 20 балів; самооцінювання – 10 балів). Підсумкове оцінювання – іспит (максимально – 40 балів, мінімально – 24 бали). Схема оцінювання: - Відмінно (90-100 балів) - Добре (75-89 баліів) - Задовільно (60-74 балів) - Незадовільно (0-59 балів)  
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології