Основи інклюзивної освіти
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
            Назва дисципліни
        
        
            Основи інклюзивної освіти
        
    
            Код дисципліни
        
        
            ОК 35.
        
    
            Тип модуля 
        
        
            Обов’язкова дисципліна для ОП
        
    
            Цикл вищої освіти
        
        
            Перший
        
    
            Рік навчання
        
        
            2021/2022
        
    
            Семестр / Триместр
        
        
            8 Семестр
        
    
            Кількість кредитів ЕСТS
        
        
            4
        
    
            Результати навчання
        
        
            ПРН1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами. 
ПРН6. Розробляти перспективні та поточні плани, програми проведення заходів, оперативно приймати ефективні рішення у складних ситуаціях. 
ПРН15. Приймати практичні рішення для покращення соціального добробуту та підвищення соціальної безпеки. 
        
    
            Форма навчання
        
        
            Попередні умови та додаткові вимоги
        
        
            Студент повинен знати: предмет, мету, завдання, технології освітнього процесу; систему соціально-педагогічної роботи з різними клієнтськими групами в Україні та світі.
Студент повинен вміти: працювати в групі, раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни.
Студент повинен володіти елементарними навичками: взаємодії з різними клієнтськими групами соціального педагога; регуляторів діяльності та поведінки в групі молодих фахівців.
        
    
            Зміст навчальної дисципліни
        
        
            Мета дисципліни – формування системи знань, умінь, навичок з інклюзивної освіти, що забезпечують реалізацію функцій, покладених на соціального педагога у інклюзивному середовищі; ознайомлення з системою інклюзивної освіти та соціального-педагогічними технологіями роботи з суб’єктами інклюзії.
Зміст розкривається у двох модулях. У першому модулі – «Загальні основи інклюзивної освіти» розглядаються теорія, становлення та розвиток інклюзивної освіти в історії вітчизняної та зарубіжної педагогіки, принципи інклюзивної освіти, перспективи інклюзивної освіти в Україні. У другому – «Реалізація системи інклюзивної освіти» досліджуються нормативно-правова база інклюзивної освіти, технології роботи з суб’єктами інклюзивної освіти, особливості реалізації інклюзивного середовища у закладі освіти.
        
    
            Рекомендована та необхідна література
        
        
            1. Актуальні питання теорії і практики інклюзивного навчання у закладах освіти: монографія. - Чернівці: Технодрук, 2020. - 571 с.
2. Аргіропоулос, Д. Інклюзивна педагогіка: навч. посіб. / Д. Аргіропоулос, Н. Тарнавська. - Житомир: О. О. Євенок, 2020. - 248 с.
3. Васильєва-Халатникова М. О. Педагогічні умови та особливості організації соціокультурного середовища інклюзії у закладі загальної середньої освіти для дитини з інвалідністю // Advanced trends of the modern development of psychology and pedagogy in European countries: Collective monograph.Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2019. P. 67 – 82.
4. Давиденко Г. В. Умови впровадження інклюзивного навчання у вищих навчальних закладах Європейського Союзу (психолого-ментальний, соціальний та організаційний аспекти): навч. посіб. . – Вінниця: Нілан, 2015. – 101 с.
        
    
            Заплановані освітні заходи та методи викладання
        
        
            Лекція, семінарське заняття, завдання з самостійної роботи студента.
Опитування, дискусія, практичне (індивідуальне та групове) завдання, модульна контрольна робота.
        
    
            Методи та критерії оцінювання
        
        
            Творчі та репродуктивні завдання – 20 балів. Робота та семінарах – 20 балів. Модульна контрольна робота – 20 балів. Залік – 40 балів.
Залік зараховується за результатами роботи студента впродовж семестра. Обов’язковим для отримання заліку є виконання модульних контрольних робіт та здобуття сумарно не менше 60 балів. 
Схема оцінювання:
Зараховано (60-100 балів)	
Не зараховано (0-59 баліів)
        
    
            Мова викладання
        
        
            Українська
        
    Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
 
                    
                             Марина 
                            Олександрівна
                            Васильєва-Халатникова
                        
                        
                            Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки 
Факультет психології
                    Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
                        Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
                    
                    
                        Факультет психології