Поведінкова генетика та епігенетика

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Поведінкова генетика та епігенетика
Код дисципліни
ОНД.06
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР. 4. Розробляти та реалізовувати програми нейропсихологічної допомоги (нейрокорекція, нейроабілітація, нейрореабілітація), провадити їх в індивідуальній та груповій роботі, оцінювати якість. ПР. 6. Вести перемовини з колегами, доступно представляти результати досліджень у писемній та усній формах, брати участь у фахових дискусіях. ПР. 11. Оцінювати здобутки та визначати й аргументувати перспективи власної наукової роботи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основи загальної психології, психогенетики, анатомії ЦНС та фізіології ВНД, еволюційної психології. 2. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – опанувати актуальні теорії поведінкової генетики та епігенетики, навчитися розробляти дизайн міждисциплінарних досліджень в царині поведінкової генетики, поведінкової епігенетики та психогенетики. Засвоєння дисципліни формує готовність до самостійної дослідницької діяльності в галузі поведінкової генетики, епігенетичних досліджень психічних явищ, психогенетики індивідуальних відмінностей. Міждисциплінарні генетичні дослідження поведінки та вивчення впливу епігенетики на функціонування мозку є актуальним напрямком розвитку для сучасної академічної психології. Спадковість є важливим чинником, який формує не лише когнітивні психічні процеси, але й впливає на розвиток особистості.
Рекомендована та необхідна література
3. Малишева K., Литвин С. Нейропсихологічний аналіз природи нейротизму: свідчення на користь гетерогенності конструкта //PSYCHOLOGICAL JOURNAL. – 2021. – Т. 7. – №. 9. – С. 23-35. 5. Knopik V. S. et al. Behavioral genetics. – Worth Publishers, Macmillan Learning, 2017. 6. Park C. et al. Stress, epigenetics and depression: a systematic review //Neuroscience & Biobehavioral Reviews. – 2019. – Т. 102. – С. 139-152. 7. Plomin R. et al. Top 10 replicated findings from behavioral genetics //Perspectives on psychological science. – 2016. – Т. 11. – №. 1. – С. 3-23.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні доповіді, дискусія, презентація, підсумкова контрольна робота. Семестрове оцінювання: оцінюються відповіді та доповнення на семінарських заняттях. Оцінка виконання письмового завдання з тем 1-4: РН1.1; РН1.2; РН2.1 – 10/6 балів. Оцінка виконання письмового завдання з тем 5-11: РН1.1; РН2.1; РН2.2 –10/6 балів. Оцінка участі у дискусії на семінарських заняттях: РН1.1; РН1.2; РН1.3; РН2.1 – 20/12. Оцінка якості виконання завдань на семінарських заняттях: РН1.1; РН.2.1; РН2.2; РН2.3 – 20/12. Мінімальний бал, необхідний для допуску на іспит – 36 балів, максимальний за семестр – 60 балів. Форма контролю – іспит. Мінімальний бал на іспиті – 24, максимальний – 40 балів.
Мова викладання
Українська